ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Oyun Alanları ve Tasarımı PEY315 GÜZ 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Değişik yaş gruplarını gözeten ve oyun aktivitelerini destekleyen oyun alanı oluşturur.
    2-Çocuk oyun alanları ile ilgili yasal mevzuatı ve standartları özetler.
    3-Çocuklarda doğa bilinci gelişimini destekleyici tasarım yaklaşımlarını tanımlar.
    4-Çocuk oyun alanlarına uygun yapısal ve bitkisel materyali organize eder.
    5-Çocuk oyun alanlarında çocukların güvenliğini ön plana çıkaran tasarımı destekler.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Umut PEKİN TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Pekin Timur, U. (2016). Çocuk Oyun Alanları ve Tasarımı Ders Notu. K2. Harris C.W. Dines N.T., 2004. Time-Saver Standards for Landscape Architecture. McGraw-Hill Hill. New York. K3. Tai, L., 2006. Designing outdoor environments for children landscaping schoolyards, gardens, and playgrounds. McGraw . K4. Pekin Timur, U., Timur, Ö.B., (2018). Evaluation of Barış Manço Children´s Playground to Safety Criteria. LAP Lambert Academic Publishing. ISBN: 978-613-9-90406-8. K5. Pekin Timur, U., (2012). Planting Children´s Playgrounds: Çankırı City Case. Journal of Food Agriculture & Environment.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocuk oyun alanları tasarım standartları ve kriterleri ile fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimi destekleyici peyzaj tasarım yaklaşımlarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Oyunun ve çocuğun özellikleri doğrultusunda çocuk oyun alanlarının çocuğun fiziksel, sosyal ve bilişsel gelişimini destekleyecek biçimde yapısal ve bitkisel tasarım kriterleri ile güvenli oyun için güvenlik önlemlerini kapsar
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster