ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Hizmetlerinde İletişim FZD109 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kişilik ve sağlıklı ruhsal gelişim özelliklerini açıklar.
    2-Özel durumu olan ( engelli, saldırgan,çocuk,yaşlı) bireylerle etkili iletişim kurar.
    3-İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturur.
    4-Aktif dinleme becerileri kullanır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Terakye, G. (1995), Hasta Hemşire İlişkileri. Ankara: Aydoğdu Ofset. K2. Köknel, Ö. (1983). Kişilik (10.Baskı). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. K 3.Cüceloğlu D. (1993). İnsan İnsana (4. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. K4.Köknel Ö. Ailede ve Toplumda Ruh Sağlığı K 5.Üstün B.,Akgün E.,Parlak N. (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar Yayınevi. K 6.Öz F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Ankara: İmaj İç ve Dış Tic. AŞ K7.Velioğlu, P.(1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul: Alaş Ofset. K 8.Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. İzmir:Saray Tıp Kitabevleri. K 9.Doğan, O. (2002).Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Ankara: Songür Yayınları K10.Dökmen, Ü.(1996). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnsan ilişkilerinde ve sağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirerek, kişisel ve mesleki yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik strateji ve teknikleri tanıtmak
    Dersin İçeriği İletişim kavramı ve süreci, iletişim sürecini biçimlendiren temel kavramlar ve sağlık hizmetlerinde mesleki iletişiminin farklı metotları ve araçları hakkında pratik bilgiler.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster