Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Müjgan ONARICI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya. (1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim stratejileri. (4.Basım). Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
2. Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1. Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin klinikte görülme sıklığı az olan vakalara yönelik uygulamalar yapabilmeleri, pratik uygulamalarını tekrarlayabilmeleri, klinik öncesinde bakım uygulayarak kliniğe yönelik anksiyetelerinin azalmasını ve tekrarlı uygulamalar ile hata yapma oranının azalmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Simülasyonun tanımı ve tarihçesi ve Laboratuvar uygulaması
Simülasyon sınıfladırmaları ve Laboratuvar uygulaması
Simülasyon tipleri ve Laboratuvar uygulaması
Simülasyon kullanımının avantajları ve Laboratuvar uygulaması
Simülasyon kullanımının dezavantajları ve Laboratuvar uygulaması
Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve Laboratuvar uygulaması
Jeffries?in simülasyon çerçevesi ve Laboratuvar uygulaması
Simülasyon uygulamasının aşamaları ve Laboratuvar uygulaması
INACSL Simülasyon en iyi uygulama standartları ve Laboratuvar uygulaması
Simülasyon tasarımı ve Laboratuvar uygulaması
Çözümleme süreci ve Laboratuvar uygulaması
Çözümleme teknikleri ve Laboratuvar uygulaması
Senaryo yazım süreci ve Laboratuvar uygulaması
Senaryo yazımı ve Laboratuvar uygulaması
|