ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği HEM301 GÜZ 4+8 Z 12
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ruh sağlığı hemşireliğine yönelik kavramları sıralar.
    2-Ruh sağlığını korumak için psikiyatri hemşiresinin rolleri doğrultusunda hemşirelik sürecini uygular.
    3-Hasta-hemşire etkileşiminde terapötik iletişim becerilerini uygular.
    4-Genel klinik ve psikiyatri kliniğindeki hastalara yönelik bütüncül hemşirelik bakımını uygular.
    Ön Koşul Türkçe
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Songül KAMIŞLI Dr. Öğr. Üyesi Sevcan TOPTAŞ KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Esra ARSLAN GÜRCÜOĞLU Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
    Kaynaklar K1: Baysan Arabacı, L. & Taş, G. (2020). Ruh Sağlığı ve Hastalıklarında Temel Hemşirelik Bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitapevleri: Ankara. K2: Oflaz, F. & Yıldırım, N.(2020). Psikiyatri Hemşireliği Sertifika Konuları. Ankara Nobel Tıp Kitapevleri: Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1:Çam, O., & Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. YK2:Öztürk, M. O., & Uluşahin, A. (2014). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. YK3:Öz, F., & Demiralp, M. (2014). Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin. Akademisyen Kitapevi, Ankara. YK4:Eugene, C. T. Y., & Klamen, D. (2015). Olgu Dosyaları: Psikiyatri. 4. Baskı (Çeviri Eds İ Balcıoğlu, Ş Turan) İstanbul, Nobel Tıp Kitapevi. YK5:Üstün, B. & Demir, S. (2019) Hemşirelikte İletişim. İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık. YK6:Voltan-Acar, N. (2015). Yeniden terapötik iletişim: kişiler arası ilişkiler:(bizim toplumumuzdan örnekler). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık tic. Limited Şti. YK7:Akgün Çıtak, E. & Hiçdurmaz, D.(2020). Psikiyatri Hemşireliği Akıl Notları. Ankara, Güneş Tıp Kitabevleri YK8:Carpenito- Moyet, L.J. (2005) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. YK9:Özer, A.K., (2002), Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Başedebilme, 3. Basım Sistem Yayıncılık, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, ruh sağlığı sorunlarını birinci, ikinci, üçüncü basamakta önleme, akut ve kronik ruhsal sağlık sorunlarını saptama ve yardım sürecini kullanarak yönetimi konusunda genel bilgi kazandırmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Ruhsal bozukluğu olan (anksiyete bozuklukları, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, duygu durum bozuklukları, madde kullanım bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları) bireyin değerlendirilmesi, korunması, tedavisi ve hemşirelik bakımı
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster