ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ HEM310 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yenidoğan hemşiresinin rol ve sorumluluklarını tanımlar
    2-Yenidoğanın doğum odasında uterus dışında yaşama adaptasyonunu, fiziksel ve nörolojik özelliklerini, ebeveyn-bebek etkileşimini değerlendirerek doğum odasında hemşirelik izlemini ve bakımını gerçekleştirir.
    3-Sağlıklı/yüksek riskli yenidoğanı büyüme ve gelişme özelliklerini dikkate alarak normalden sapan durumlar yönünden değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Özge DENİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör.Dr.Aylin PEKYİĞİT
    Kaynaklar K1. Dağoğlu, T., ve Görak, G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. K2.Çavuşoğlu, H. (2019).Çocuk Sağlığı Hemşireliği,. Cilt II.Ankara:Sistem Yayıncılık, Ankara. K3. Etki-Genç, R., Özkan, H. (2020). Ebeler İçin Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları, İstanbul:Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul..
    Yardımcı Kitap YK1. Hockeberry MJ, Wilson D, Wong DL (2010) Wong?s Nursing Care of Infant and Children, (10th eEdition.), USA: Elsevier,USA
    Dersin Amacı Yenidoğanın sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, ebeveyn ve kültürel özellikleri ile yenidoğanın sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli Alana özgün hemşirelik bilgi, beceri ve tutumunu kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Yenidoğanın sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, ebeveyn ve kültürel özellikleri ile yenidoğanın sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli Alana özgün hemşirelik bilgi, beceri ve tutumunu kazandırmaktır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster