ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Hizmetlerinde Kalite ve Akreditasyon OSD428 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını tanımlar
    2-Hastanelerde kullanılabilecek farklı kalite yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırır
    3-Hasta güvenliği ile ilgili temel kavramları ve dış değerlendirmeyi değerlendirir.
    4-Hastanelerdeki bir kalite sorununu inceleyerek çözüm önerisi geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1- Ransom, S.B., Joshi, M.S. & Nash, D.B. (2005). The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. AUPHA/HAP, Health Administration Press USA. K 2- Lighter, D.E. & Fair, D.C. (2000). Principles and Methods of Quality Management in Health Care. Aspen Publishers, Inc., Maryland. K 3- Beylik, U., Avcı, K. (2016). Sağlıkta kalite yönetimi ve akreditasyon. Gazi Yayınevi. Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanır.
    Dersin İçeriği Hastanelerde kullanılabilecek kalite yönetimi yaklaşımları, kalite ölçme yaklaşımları, kalite iyileştirme modelleri, kalite iyileştirme araçları, klinik rehberler, hasta güvenliği: temel kavramlar, dış değerlendirme.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster