ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Yaratıcılık ÇGE224 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat nedir tanımlar, değişik sanat dalları hakkında yorum yapar.
    2-Kendi kişisel yaratıcılığını geliştirebilmeyi gerçekleştirir.
    3-Yaratıcılık ile ilgili kuramları, yaratıcılık sürecini ve yaratıcı bireyin özelliklerini açıklar ve yorumlar.
    4-Öğrenme ortamını yaratıcı bir şekilde nasıl planlanacağını açıklar ve uygular.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Robinson, K. (2008). Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak. (Çev.Ed. Geyran Koldaş, N. ). Kitap Yayınevi K2. Martin, P., Bateson, P. (2014). Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon. (Çev.Songül Kırgezen). Ayrıntı Yayınları. K3. Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi (2018). (Ed. Öncü, E.Ç.) Ankara: Pegem Yayınları. K4. Argun, Y. Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi, (2012). Ankara: Anı Yayıncılık. K5. Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Nobel Yayıncılık. K6. Englebright Fox, J., Schirrmacher, R. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, (Çev.Ed. Aral, N., Duman, G.) Ankara : Nobel Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; erken çocukluk döneminde sanat, yaratıcılık ve çocuk ilişkisini tanımlamak, yaratıcılığı destekleyen uygulamaları ortaya koymak ve gelişimsel olarak uygun yaratıcı etkinlikleri oluşturmak.
    Dersin İçeriği Sanatın anlamı ve işlevi, sanatçı kimliği. Sanatın sınıflandırılması, Sanat ve sanayi objesi arasındaki farklar, Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği, Çocuğun çizgisel gelişimi ve çocuk resimleri, 2 boyutlu sanat uygulamaları, 3 boyutlu sanat uygulamaları, Yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi, Yaratıcılık kuramları Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı destekleyen etmenler, Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler, Yaratıcı bireye, yaratıcı öğretmene ve yaratıcı okula ait özellikler, Gelişim alanlarına göre yaratıcılık etkinlikleri, Sanat ve yaratıcı etkinlik sunumları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster