ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Çevre ÇGE413 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Çevre sorunları konusunda farkındalık gelişir.
    3-Çevre sorunlarının çözüm yollarını günlük yaşamında uygular.
    4-Çevre sorunlarının çocuklar tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için geliştirilen projeler ve uygulamalar çevreye yönelik olumlu tutumları geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Pamuk Kahriman D. (2019). Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik, Anı Yayıncılık. K2. Des Jardins J., R., Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, Çeviren Ruşen Keleş, İmge Kitapevi, 2006. K3. Keleş, R. (Yayıma Hazırlayan) İnsan, Çevre, Toplum, İmge Kitapevi, 2. Baskı, Ankara, 1997.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin çevre sorunlarına ilişkin son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, erken çocukluk dönemdeki çocuklara çevre bilincinin kazandırılmasının önemini vurgulamak, küçük çocuklarla yapılabilecek çevre eğitimi etkinlikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Çevre ve çevre eğitimi ilgili kavramlar, erken çocukluk döneminde çevre eğitiminin amacı, önemi, dikkat edilecek ilkeler, erken çocukluk döneminde çevre eğitimi uygulamaları, çevre kuruluşları ve faaliyetleri, geri dönüşüm etkinlikleri, erken çocukluk dönemine yönelik sınıfta yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama, erken çocukluk dönemine yönelik okul bahçesinde yapılabilecek çevre eğitimi etkinliği hazırlama, erken çocukluk dönemine yönelik doğada yapılabilecek çevre eğitimi , çevre eğitimi alan gezisi (hayvanat bahçesi, park, bahçe, geri dönüşüm birimi...)
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster