ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Akran İlişkileri ÇGE318 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci zorbalığın tanımını yapar.
    2-Akran zorbalığının diğer saldırgan davranışlardan farkını tartışır.
    3-Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesini açıklar.
    4-Alana ilişkin görgül araştırma bulgularını değerlendirir ve yorumlar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ural, B. 2007. Okulda Zorbalık. Kök Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Saldırganlığın bir alt boyutu olarak akran zorbalığının tanımlanması, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesinin ele alınması, görgül araştırma bulguları çerçevesinde yaygınlığı, önemi ve yordayıcı faktörlerin incelenmesi.
    Dersin İçeriği Akran zorbalığının tanımı ve diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, yaygınlığı, Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi, Kullanılan ölçme yöntemleri, Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri, Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri, Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık, Bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahele yöntemleri, Türkiye`de akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster