ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocukla İletişim ÇGE126 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişimi tanımlar.
    2-Toplumda iletişimin önemini açıklar.
    3-Ailede iletişimi tanımlar.
    4-Çocuklarla iletişim engellerini sıralar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Aral, N. (2017). Çocuk ve İletişim. Ankara: Vize Yayıncılık K2: Sağlam, M. (2021). Çocuklarla İletişim. Ankara: Hedef Yayıncılık. K3: Richman, N. (1993). Communicating with children. Helping children in distress. UK: Jacop Baily ltd.
    Yardımcı Kitap YK1: MEB (2019). Çocukla İletişim. Ankara: Songür Yayıncılık. YK2: Yavuzer, H. (2009). Ana-Baba ve Çocuk. (20. Baskı). İstanbul: Remzi Yayıncılık YK3: Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık. YK4: Nazlı, S. (2014). Aile Danışmanlığı. (14. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere genel olarak kişiler arası iletişim ve özelde ise çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişim kuramları, çocukluk döneminde temel gelişimsel iletişim ihtiyaçları, toplumsal ilişkiler sistemi olarak iletişim, çocukla İletişimde temel koşullar, dinleme ve konuşma, çocuklarla iletişim türleri ve engelleri, ailede iletişim ve anne baba tutumları, okulda iletişim, iletişimde çatışma yönetimi, teknoloji ve iletişim konuları ele alınacaktır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster