ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuklarda Davranış Yönetimi ÇGE226 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Davranışa ilişkin temel kavramları sıralar.
    2-Problemler davranışların neler olduğunu açıklar.
    3-Problem davranışı saptama, değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını tartışır.
    4-Çocuk ve aileler için etkili davranış müdahale planı geliştirerek uygular.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman GÖK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özyürek, A..(2018). Çocuklarda Davranış Yönetimi. Vize Yayıncılık K2. Diken, H.İ. (2010). Erken Çocukluk Döneminde Davranış Problemleri ile Başetme. Eğiten Kitap K3. Bredekamp, S. (2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar, (Çev. H.Z. İnan& T. İnan) Nobel Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin çocukluk dönemine özgü davranış problemlerini tanıması, davranış problemlerinin doğasını anlaması ve etkili değerlendirme ve müdahale stratejisini öğrenmesini sağlamak
    Dersin İçeriği Davranış ve davranış zorlukları kavramları, Davranış zorluklarını etkileyen faktörler, Çocukluk döneminde sık görülen davranış zorlukları, Zor davranışın formal ve informal yöntemlerle saptanması (Ölçme araçlarının incelenmesi ve gözlem), Zor davranışa müdahale: Sosyal-Duygusal Öğrenme (CASEL Programı), Zor davranışa müdahale: Piramit Modeli, Zor davranışa müdahale-1: Çevre düzenlemesi, Davranış yönetimi, Görmezden gelme, Kurallar, Mola, Davranışa yönelik müdahale planı geliştirme, Araştırma sonuçlarının, örnek olayların ve gazete haberlerinin incelenmesi ve uzman konuk davet edilmesi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster