ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk, Sanat ve Yaratıcılık ÇGE236 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı sanat dalları hakkında yorum yapar.
    2-Kişisel yaratıcılığını geliştirir.
    3-Yaratıcılıkla ilgili teorileri, yaratıcılık sürecini ve yaratıcı bireyin özelliklerini sıralar.
    4-Yaratıcılık ve sanat arasındaki ilişkiyi açıklar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar R1. Akbayrak B. (2003). Temel Sanat Etkinliği Malzemeleri. Eskişehir: Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları. R2. Gönen, M., Şahin, S., Tanju, E. ve Yükselen, A. İ. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Ankara: Epsilon Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap SR1. Şener, T. ve Yıldız, F. Ü. (2007). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi I-II. Ankara:Nobel Yayıncılık.
    Dersin Amacı Yaratıcılık ve sanatın temel kavramları, yaratıcılığı etkileyen faktörler, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkisi, sanat eğitiminde ve yaratıcı sanat etkinliklerinin hazırlanmasında dikkate alınması gereken noktalar hakkında nitelikler kazandırmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Sanatın anlamı ve işlevleri, sanatçı kimliği, sanatın sınıflandırılması; sanat ürünleri ile endüstriyel nesneler arasındaki fark sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği çocuk sanatının ve çocuk resimlerinin sanatsal gelişimi 2 boyutlu sanat uygulamaları 3 boyutlu sanat uygulamaları , yaratıcılığın tanımı ve sanatla ilişkisi yaratıcılık yaratıcılık erken çocukluk eğitiminde ve çocuklar üzerindeki olumlu etkileri, erken çocukluk eğitiminde yaratıcılık ve çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri Yaratıcı kişiler, öğretmenler ve okulların özellikleri Yaratıcı etkinlikler ve gelişim alanları sanat ve yaratıcılık portföyü sunumları.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster