ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Engelli ve Yaşam FTR112 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Engellilik ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
    2-Özürlülüğü sınıflar.
    3-Engellilerin toplum içinde karşılaştıkları sorunları tanımlar.
    4-Engelli bireyin haklarını açıklar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem Yazıcı Gülay
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Burak Ulusoy
    Kaynaklar 1.İçağasıoğlu-Çoban, A. (2002).Özürlü Bir Bireye Sahip Olan Ailelerin İhtiyaçları. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 2(1), 103-110. 2. Işıkhan, V. (2005). Türkiye`de Zihinsel Engelli Çocuğa Sahip Annelerin Sorunları. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. 3. Arıkan, Ç. (2002), Sosyal Model Çerçevesinde Özürlülüğe Yaklaşım, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi. 2(1), 11-25.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin hastalık, bozukluk, yeti yitimi ve engel konusunda bilgi sahibi olmasını sağlayarak toplum içinde yeti yitimi olan bireylerin karşılaştıkları durumları, bu bireylerin haklarını ve toplumla bütünleşmelerinin sağlanması konusunda analiz yeteneklerini geliştirmek
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; hastalık, yeti yitimi ve engel tanımları, yeti yitiminin sınıflandırılması, engellilerle ilgili sosyal politikalar ve engelli hakları, engelli ve istihdam, engelli ve ulaşım-trafik, engelli ve bilişim ve erişebilirlik, engelliler için fiziksel iç çevre düzenlenmesi, engelliler için fiziksel dış çevre düzenlemesi, engelli bireylerin eğitimi, engelli ve spor, engellilerde koruyucu yaklaşımlar, engellilerde fiziksel aktivite ve egzersiz, engellilerde psikolojik sorunlar ve danışmanlık hizmetleri, toplumda engelli bireylere bakış açısı konuları ele alınacaktır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster