ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Stresle Başaçıkma Yönetimi GER208 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Stres kavramını, nedenlerini, strese verilen tepkileri, stresin bilişsel yönünü, baş etme kavramını ve stratejilerini tanımlar
    2-Kendisinin ve çevresindeki insanların stres tepkilerini ve baş etme davranışlarını tanımlar.
    3-Etkili olmayan baş etme davranışlarının yerine koyabileceği etkili baş etme davranışlarını belirler.
    4-Etkili olmayan baş etme davranışlarını etkili olanlarla değiştirmeye çalışır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Bach, S. and Grant, A. (2009).Communication and interpersonal skills for nurses (Transforming nursing practice). UK: Learning Matters Ltd. K2- Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2000). Stres ve Başaçıkma Yolları (20. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. K3- Balzer Riley, J. (2007). Communication in nursing. USA: Mosby. K4- Clark, L. (2000). Duygulara Yardım (Çev: Yazgan, G.). İstanbul: Evrim Yayınları. K5- Dökmen, Ü. (2005) İletişim Çatışmaları ve Empati (31.Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1- Geçtan, E. (2009). İnsan Olmak. İstanbul: Metis Yayınları. YK2- Harriet, L. (1999). Öfke Dansı. İstanbul: Varlık Yayınları. YK3- Öz, F. (2010). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Ankara: Mattek Matbaacılık. YK4- Özcan, A. (2006) Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara: Sistem Ofset Basım Yayın San. Lim. Şrk.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin, kendisinde ve diğerlerinde stresin nedenleri ve sonuçlarının tanımlanmasında bilgi sahibi olması; stresin etkili şekilde yönetilmesi ve bilginin uygulamaya aktarılmasını sağlayacak en uygun kişisel stratejiler geliştirmesine yardımcı olmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders, bireyin stres ve baş etme ile ilgili kuramsal bilgi edinmesini, bu bilgiyle kendi stres ve baş etme tepkilerini tanımasını, değerlendirmesini, yorumlamasını, etkili olmayan baş etme davranışlarını etkili olanlarla değiştirmesini ve kazandığı bu beceri doğrultusunda hizmet verdiği bireylere de yardım etmesini konu alır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster