ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Disiplinler Arası Sanat Atölyesi I RES307 GÜZ 1+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proje temelli sanatsal uygulamalar için metin çalışmaları geliştirir.
    2-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel gibi çağdaş disiplinler arasındaki ilişkileri analiz eder.
    3-Projelerin görsel olarak kurulumunu yapar.
    4-Özgün ve çağdaş bir proje geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş.Gör. Dr. Bahar Başak Üstel Arı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Graw, I. (2015, 12 01). Çağdaş Sanat Nedir? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-cagdas-sanat-nedir/2718 adresinden alındı K2. Soussloff, C. M. (2018, 10 25). Resim Ne Yapar? Foucault?nun Düşüncesinde Resmin Yeri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/resim-ne-yapar-foucaultnun-dusuncesinde-resmin-yeri/4023 adresinden alındı K3. Foster, H. (2015, 09 02). Çağdaş Sanatın Mecrası: Piyasa. e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/cagdas-sanatin-mecrasi-piyasa/2607 adresinden alındı K4. Artoud, A. (2013, 03 23). Açık Bir Dilde Manifesto. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-acik-bir-dilde-manifesto/1201 adresinden alındı K5. Buck Morss, S. (2016, 09 29). Görsel Kültürün Hâkimiyeti ve Sanatın Tasfiyesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/gorsel-kulturun-h%C3%A2kimiyeti-ve-sanatin-tasfiyesi/3091 adresinden alındı K6. Demir, D. (2013, 01 27). Yapı ve Kabuk: Neoliberal Çağda Mimari İmgenin Dönüşümü. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/yapi-ve-kabuk-neoliberal-cagda-mimari-imgenin-donusumu/1106 adresinden alındı K7. Ulutaş, Ü. G. (2018, 01 01). Özne Nesne İlişkisi Bağlamında Yığın Nesneleri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-ozne-nesne-iliskisi-baglaminda-yigin-nesneleri/3673 adresinden alındı K8. Moulin, R. (2016, 10 11). Teknik Olarak Kopyalanabildiği Çağda Sanat Eserinde Benzersizliğin Üretimi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/teknik-olarak-kopyalanabildigi-cagda-sanat-eserinde-benzersizligin-uretimi/3104 adresinden alındı adresinden alındı K9. Öztürk, R. (2017, 06 13). Türkiye`deki Kavramsal Sanat Çalışmalarının Bir İncelemesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-turkiyedeki-kavramsal-sanat-calismalarinin-bir-incelemesi/3403 adresinden alındı K10. Morris, D. (2018, 03 07). Leonardo`nun Kayıp Kedisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/leonardonun-kayip-kedisi/3713 adresinden alındı K11. Duchamp, M. (2012, 10 26). Yaratıcı Edim. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-yaratici-edim/944 adresinden alındı K12. Ulutaş, Ü. G. (2018, 01 01). Özne Nesne İlişkisi Bağlamında Yığın Nesneleri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-ozne-nesne-iliskisi-baglaminda-yigin-nesneleri/3673 adresinden alındı K13. Foucault, M. (2014, 09 13). Eleştiri Nedir? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-elestiri-nedir/2104 adresinden alındı K14. Barak, N. (2020, 07 28). Immanuel Kant?ta Eleştiri ve Diyalektik. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-immanuel-kantta-elestiri-ve-diyalektik/5834 adresinden alındı
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Proje temelli sanat uygulamalarında resim ve resim dışındaki disiplinlerle ilişkili olarak güncel problemlerin ve çok katmanlı içeriklerin kullanılabileceği çağdaş sanat pratiklerinin öğrenilmesi Disiplin sınırlarının ortadan kaldırıldığı multidisipliner sanat formlarını anlama ve çözümleyebilme
    Dersin İçeriği Disiplinler arasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel anlatımı, resim, heykel, fotoğraf, video, mimari ve edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkilerin değerlendirilmesi, proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama ve projenin tamamlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster