ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Disiplinler Arası Sanat Atölyesi III RES415 GÜZ 1+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proje temelli sanatsal uygulamalar için metin çalışmaları geliştirir.
    2-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel gibi çağdaş disiplinler arasındaki ilişkileri analiz eder.
    3-Projelere görsel kurulum uygulamaları yapar.
    4-Özgün ve çağdaş bir proje üretmeyi geliştirir.
    5-Özeleştiri metodları geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Bahar Başak Üstel Arı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Buchman, S. Sistem Odaklı Sanattan Biyopolitik Sanat Pratiğine . e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/sistem-odakli-sanattan-biyopolitik-sanat-pratigine/5565, 2 Aralık 2019. K2. Housefield, J. Marcel Duchamp`ın Sanatı ve Modern Paris`in Coğrafyası. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/marcel-duchampin-sanati-ve-modern-parisin-cografyasi/986, 4 Arlık 2012. K3. Öztürk, Ş. İnsan Sonrası. e-skop: http://www.e-skop.com/duyuru/insan-sonrasi/719, 19 Aralık 2019. K4. Sönmez, N. (2013, 09 30). Samimiyetsiz, Sıradan ve Sıkıcı: İşte İçeriksiz Bienal! e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/samimiyetsiz-siradan-ve-sikici-iste-iceriksiz-bienal/1539 adresinden alındı K5. Sönmez, N. Çağdaş Sanat Panoramasında Gerçekler ve Kurgular. es-kop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-sanat-panoramasinda-gercekler-ve-kurgular/1312: Necmi Sönmez, 31 Mayıs 2013. K6. Silverman, H. J. Sanat ve Gölgesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-sanat-ve-golgesi/2561, 3 Ağustos, 2015. K7. Kunak, G. Hem İç Hem Dış Hem Parça Hem Tekrar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hem-ic-hem-dis-hem-parca-hem-tekrar/1567, 13 Ekim, 2013. K8. Scruton, R. (Modern Sanatın Sarsma Gücüne Ne Oldu? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/modern-sanatin-sarsma-gucune-ne-oldu/2251, 19 Aralık, 2014. K9. Diep, S. Antroposen Sanatı Bir Dövüş Sanatıdır: Paul Ardenne?le Söyleşi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/antroposen-sanati-bir-dovus-sanatidir-paul-ardennele-soylesi/5450, 27 Ağustos 2017. K10. Bourdieu, P. Manet: Sanatta Kuralsızlığın Kurumsallaşması. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/manet-sanatta-kuralsizligin-kurumsallasmasi/4361 18 Ocak 2019. K11. Steyerl, H. Eleştiri Kurumu. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elestiri-kurumu/2961 30 Mayıs 2016. K12. Sarıalioğlu, R. I. Yaratmaya Yazgılı. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/yaratmaya-yazgili/2195, 13 Aralık 2014. K13. Jensen, R. Modernizmi Pazarlamak. e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/modernizmi-pazarlamak/2603 2 Ağustos 2015. K14. Fraser, A. Kurumların Eleştirisinden Eleştiri Kurumuna. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kurumlarin-elestirisinden-elestiri-kurumuna/2926 , 26 Nisan 2016.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenciye proje bazlı çalışma disiplini kazandırarak; güncel küresel sanat hakkında bir bakış açısı geliştirmesine olanak verir ve kendi özanlatısına ulaşmasına yardımcı olur.
    Dersin İçeriği Disiplinler arasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel anlatımı, resim, heykel, fotoğraf, video, mimari ve edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkilerin değerlendirilmesi, proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama ve projenin tamamlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster