ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarımda Algılama ve İletişim GRA214 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarımdaki algı ve iletişim alanına ait teorik ve uygulamalı bilgiler arasında bağlantı kurar.
    2-Görsel iletişimde infografik kavramını tanımlar.
    3-Grafik tasarımda görsel algı düzeyini etkileyen kavram ve olguların tanımlamasını yapar.
    4-Bilgi ve iletişim teknolojilerini inceler.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tasarımda Algılama ve İletişim, Ders Notları. K2. Yasa, S. (2012). Grafik Tasarımda İletişim ve Göstergebilim, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. K3. Özkirişçi, İ. H. (2020). Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge, Salih Denli, Görsel İletişimde İnfografik, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, s.1475-1479 K4. İnceoğlu, M. (2011). Tutum Algı İletişim, Siyasal Kitabevi, İstanbul. K5. Arıkan, A. (2008). Grafik Tasarımda Görsel Algı, Eğitim Kitabevi, Konya.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tasarım, algı ve iletişim kavramlarını tanımlayabilme, bu kavramlar hakkında teorik bilgiye sahip olma ve algı ve iletişim kavramları arasındaki ilişkinin tasarım sürecini analiz edebilme, tasarım ürünlerinin etkisini analiz edebilme ve bu bilgileri tasarımda kullanabilme.
    Dersin İçeriği İletişim ve algılama süreci, iletişimde algı ve ikna boyutu, tutum kavramı ve temel öğeleri, tutum oluşumu ve davranış ilişkisi, tutum ve algı, tutum ve kişilik, davranış modelleri, motivasyonel iletişim ve tutum değişikliği.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster