Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tasarımda Algılama ve İletişim, Ders Notları.
K2. Yasa, S. (2012). Grafik Tasarımda İletişim ve Göstergebilim, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi.
K3. Özkirişçi, İ. H. (2020). Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge,
Salih Denli, Görsel İletişimde İnfografik, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, s.1475-1479
K4. İnceoğlu, M. (2011). Tutum Algı İletişim, Siyasal Kitabevi, İstanbul.
K5. Arıkan, A. (2008). Grafik Tasarımda Görsel Algı, Eğitim Kitabevi, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tasarım, algı ve iletişim kavramlarını tanımlayabilme, bu kavramlar hakkında teorik bilgiye sahip olma ve algı ve iletişim kavramları arasındaki ilişkinin tasarım sürecini analiz edebilme, tasarım ürünlerinin etkisini analiz edebilme ve bu bilgileri tasarımda kullanabilme.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim ve algılama süreci, iletişimde algı ve ikna boyutu, tutum kavramı ve temel öğeleri, tutum oluşumu ve davranış ilişkisi, tutum ve algı, tutum ve kişilik, davranış modelleri, motivasyonel iletişim ve tutum değişikliği.
|