ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Görsel Kültür GRA410 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel öğeleri teorik araçlarla kullanır.
    2-Görsel kültür ve ideolojilerini metodoloji olarak tartışır
    3-Çeşitli görsel araçları örnekleyerek ideolojik ve kuramsal olarak ilişki kurar.
    4-Herhangi bir görsel hakkında fikrini ifade eder.
    5-Görsel kültürel medya formlarını geniş bir teorik perspektiften inceler.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Uçar F. (2011). Görsel Kültür, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir. K2. Bilginer, E. Ş. (2021). Görsel Kültürün Küresel Kültüre Dönüşmesinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (3), 109-126. K3. Onursoy, S. (2017). Görsel Kültür ve Görsel Okuryazarlık. Türk Kütüphaneciliği, 31 (1), 47-54. K4. Ümer, E. (2017). Görsel Kültür ve Resim Sanatında İmge. İdil Dergisi, 6 (33), 1535-1553. K5. Güngör, T. (2021). Görsel Sanatlar Eğitiminde Görsel Kültürün Önemi Üzerine Bir Değerlendirme. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 61, 913-921.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Endüstri devrimi ile değişen görsel kültür üzerine yoğunlaşarak, görselliğin kültürel ve tarihsel bağlamdaki önemi ve anlamını, detaylı bir biçimde analiz etmektir.
    Dersin İçeriği Görselliğin kültürde, tasarımda, ideolojideki ve sanatta yeri gibi konuları şekillendirmesindeki rolünü inceler. İllüstrasyon, sergi, fotoğraf, sinema, performans, televizyon ve dijital teknolojiler gibi çeşitli görsel mecralara bakarak hakim kültürün temsili üzerine düşen gölgesi arasında ilişki kurar. Geçmişe ve günümüze gidip gelerek ilerleyecek olan derse estetik ve ideoloji arasındaki bağlantıların incelenmesi.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster