Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğretim Üyesi İbrahim ÇETİNTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1: Kavak, B. (2017). Pazarlama ve Pazar Araştırmaları: Tasarım ve Analiz. Detay Yayıncılık. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1: Burns A.C., Bush R. F. (2015). Marketing Research. Çeviri Editörü: Fatma Demirel Orel. Nobel Yayınevi. Ankara.
YK 2: ITC Target Market Selection with Trademap (https://www.iso.org.tr/sites/1/upload/files/itc-trade-map-12022014-89.pdf)
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, küresel anlamda önem kazanan pazarlama olgusunun ne olduğu, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, uluslararası pazarlama yönetimi ve uluslararası pazarlama araştırmaları konularının öğrencilere anlatılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Küresel Pazarlamaya Giriş, Uluslararası Pazar Çevresi, Ekonomik ve Politik Pazar Çevresi, Pazar Değerlendirme Süreci, Uluslararası Pazarlara Açılmada Temel Konular, Uluslararası Pazarlara Açılma Stratejileri, Uluslararası Ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım Kararları, GTİP Uygulamaları, Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
|