ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uluslararası Pazar Araştırmaları UTC314 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Uluslararası pazar çevresini tanır.
    2-Hedef pazar belirlemede kullanılan yöntemleri değerlendirir.
    3-Uluslararası pazarlara açılma stratejilerini tanır.
    4-Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini tanır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğretim Üyesi İbrahim ÇETİNTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1: Kavak, B. (2017). Pazarlama ve Pazar Araştırmaları: Tasarım ve Analiz. Detay Yayıncılık. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK 1: Burns A.C., Bush R. F. (2015). Marketing Research. Çeviri Editörü: Fatma Demirel Orel. Nobel Yayınevi. Ankara. YK 2: ITC Target Market Selection with Trademap (https://www.iso.org.tr/sites/1/upload/files/itc-trade-map-12022014-89.pdf)
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, küresel anlamda önem kazanan pazarlama olgusunun ne olduğu, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, uluslararası pazarlama yönetimi ve uluslararası pazarlama araştırmaları konularının öğrencilere anlatılmasıdır.
    Dersin İçeriği Küresel Pazarlamaya Giriş, Uluslararası Pazar Çevresi, Ekonomik ve Politik Pazar Çevresi, Pazar Değerlendirme Süreci, Uluslararası Pazarlara Açılmada Temel Konular, Uluslararası Pazarlara Açılma Stratejileri, Uluslararası Ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım Kararları, GTİP Uygulamaları, Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster