ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER UTC416 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çok uluslu şirket ile ilgili kavramları ve sorunları tartışır.
    2-Çok uluslu şirketlerin uluslararası pazarlara giriş stratejilerini analiz eder.
    3-Çok uluslu şirketlerin uluslararası pazarlara giriş stratejilerini analiz eder.
    4-Ulusal ve çok uluslu şirketlerin farklarını tartışır.
    5-Çok uluslu şirketlerin stratejilerini genel olarak değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Emine Çetinel
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1- AYTEMİZ SEYMEN, O. ve T. BOLAT (2005). Küreselleşme Ve Çok Uluslu İşletmecilik, Nobel Akademik Yayıncılık. K2- ÖZALP, İ. (2014). Uluslararası İşletmecilik, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2591.Eskişehir.
    Yardımcı Kitap YK1- Can, E. (2017),Uluslararası İşletmecilik: Teori ve Uygulama (6. Baskı), BETA BASIM YAYIM.
    Dersin Amacı Çok uluslu şirketlerin yer aldıkları çevresel koşullar, çok uluslu şirketlerin yabancı ülkelere giriş yolları ve bu şirketlerin rekabet düzeylerini artırabilmek için geliştirilebilecek stratejiler hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Temel Kavramlar, Küreselleşme ve Çok Uluslu Şirketler, Çok Uluslu Şirketlerin Yapısı ve Kapsamı, Uluslararası İşletmecilik ve Çevresel Güçler, Çok Uluslu Şirketlerde Yabancı Pazar Analizi, Çok Uluslu Şirketlerin Uluslararası Pazarlara Giriş Şekilleri, Çok Uluslu Şirketlerde Strateji ve Örgütsel Yapılanma I, Çok Uluslu Şirketlerde Strateji ve Örgütsel Yapılanma II, Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi, Uluslararası Pazarlama, Çok Uluslu İşletmelerde Dağıtım ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Çok Uluslu İşletmelerin Finans Sistemi, Çok Uluslu İşletmeler ve Kültür, Uluslararası İşletmecilikte Güncel Tartışmalar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster