Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Sevdiye Ersoy Yılmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Demirci Orel, F. ve Nakıboğlu, G. (2016). Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ankara.
K2- Berman, B., Evans, J. R. ve Chatterjee, P. (2019). Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım: Retail Management: A Strategic Approach. (Çeviri Editörü: Erol Ustaahmetoğlu). Nobel Yayıncılık, 13. Basımdan Çeviri. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Öztürk, S. A. (Ed.) (2013). Perakendeciliğe Giriş. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, NO:2851.
|
Dersin Amacı
|
Küresel düzeyde perakendecilik ve franchising uygulamalarına ilişkin kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu kapsamda dünya çapındaki farklı perakendecilik stratejileri hakkında değerlendirme yapmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve Temel Kavramlar: Perakendecilik Kavramı, Kapsamı ve Önemi, Perakendecilikte Stratejik Planlama, Perakendecilik Türleri: Sahiplik Türüne Göre Perakendeciler, Mağaza Bazlı Strateji Karmasına Göre Perakendeciler, İnternet Perakendeciliği (E-Ticaret), Uluslararası Perakendecilikte Çevresel Faktörler, Perakendecilikte Etik ve Sosyal Sorumluluk, Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Perakendede Franchising Uygulamaları, Franchising Türleri, Perakende İşletme Yönetimi: İnsan Kaynakları Yönetimi, Operasyon Yönetiminde Finansal ve Operasyonel Boyutlar, Uluslararası Perakende Pazarlaması, Uluslararası perakendecilikte İmaj Oluşturma ve Tutundurma Stratejisi, Uluslararası Perakendeciler ve Yayılma Eğilimleri, Uluslararası Perakende Pazar Yapıları ve Perakendecilik Faaliyetleri.
|