ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uluslararası Perakendecilik ve Franchısıng UTC407 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Perakendecilik ile ilgili temel terimleri tanır.
    2-Uluslararası perakendeciliğin gelişim sürecini analiz eder.
    3-Dinamik bir çevreye uygun uluslararası perakende stratejilerini uygular.
    4-Perakendede franchising uygulamalarını analiz eder.
    5-Farklı franchising türleri bağlamında uluslararası sektörleri değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Sevdiye Ersoy Yılmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Demirci Orel, F. ve Nakıboğlu, G. (2016). Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ankara. K2- Berman, B., Evans, J. R. ve Chatterjee, P. (2019). Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım: Retail Management: A Strategic Approach. (Çeviri Editörü: Erol Ustaahmetoğlu). Nobel Yayıncılık, 13. Basımdan Çeviri. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1- Öztürk, S. A. (Ed.) (2013). Perakendeciliğe Giriş. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, NO:2851.
    Dersin Amacı Küresel düzeyde perakendecilik ve franchising uygulamalarına ilişkin kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu kapsamda dünya çapındaki farklı perakendecilik stratejileri hakkında değerlendirme yapmaktır.
    Dersin İçeriği Giriş ve Temel Kavramlar: Perakendecilik Kavramı, Kapsamı ve Önemi, Perakendecilikte Stratejik Planlama, Perakendecilik Türleri: Sahiplik Türüne Göre Perakendeciler, Mağaza Bazlı Strateji Karmasına Göre Perakendeciler, İnternet Perakendeciliği (E-Ticaret), Uluslararası Perakendecilikte Çevresel Faktörler, Perakendecilikte Etik ve Sosyal Sorumluluk, Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Perakendede Franchising Uygulamaları, Franchising Türleri, Perakende İşletme Yönetimi: İnsan Kaynakları Yönetimi, Operasyon Yönetiminde Finansal ve Operasyonel Boyutlar, Uluslararası Perakende Pazarlaması, Uluslararası perakendecilikte İmaj Oluşturma ve Tutundurma Stratejisi, Uluslararası Perakendeciler ve Yayılma Eğilimleri, Uluslararası Perakende Pazar Yapıları ve Perakendecilik Faaliyetleri.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster