ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yabancılara Türkçe Öğretimi TDE417 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Anadili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi arasındaki farkları saptar.
    2-Dil ve kültür bağlantısını yabancı dil öğretim sürecinde değerlendirir.
    3-Belli başlı yabancı dil öğretim yöntemlerinin genel ilkelerini anlatır.
    4-Avrupa Dil Dosyası`nı amacı, içeriği ve uygulama önerileri doğrultusunda açıklar.
    5-Çağdaş dil öğretim yöntemleri doğrultusunda dilbilgisi, sözcük, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini kazandırmaya yönelik etkinlik oluşturur.
    6-Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarını dil öğretimindeki yeni yönelimler doğrultusunda değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Nesime CEYHAN AKÇA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1, Bayyurt, Y.; Yaylı, D.(2008): Yabancılar İçin Türkçe Dersleri, Konuşma- Okuma, A.Ü. Yayınları, Ankara. K2, Özbay, M. ve Temizyürek F. (2003): Türkçe Öğreniyoruz, TİKA Yayınları, Ankara. K3, Zülfikar, H. (1980): Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi, A. Ü. Yayınları, Ankara. K4, Bayyurt, Y. ve Yaylı D. (2008): Yabancılara Türkçe Öğretimi, Anı Yay., Ankara. K5, Durmuş, M. ve Okur, A. (2018); Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara. K6, Demircan, Ö. (2013); Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, Der Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinin küreselleşme bağlamında kazandığı önem, bu alanda olan gelişmeler ve ortamlar/hedef kitle hakkında bilgilendirmek, geçmişten bu güne yabancı dil öğretim yöntemlerini değerlendirmek, Avrupa Dil Dosyasını tanıtmak ve bu bağlamda yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlama ve anlatma yetisini geliştirici etkinlikler oluşturmak.
    Dersin İçeriği Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihî gelişimi ve bugünkü durumu; yabancı dil öğretiminde temel ve genel ilkeler; yabancı dil öğretiminde dört temel becerinin (konuşma, dinleme, okuma, yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler, dersin temel içerikleridir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster