ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Iletısım Sosyolojısı SOS212 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gösterge, gösterilen, gösteren, metaphor, metonomi, paradigma, düzanlam, yananlam, mit, kod, geri bildirim, kitle, göstergebilim vb. gibi temel kavramları öğrenir.
    2-Kitle iletişim, ideoloji ve söylem kuramlarını kavrar ve tartışır
    3-Kitle iletişimin tarihsel gelişimi ve kuramların temellerini kavrar.
    4-Kuramlar kullanılarak reklamlar, televizyon programları, gazete ve internet gibi medya metinlerine yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir
    Ön Koşul No
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Gör. Esra Demirkol Colosio
    Kaynaklar K1: Karaca, M. (2016). Sosyolojik Perspektiften İletişim, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57), 626-648. K2: Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar Modeller içinde, İletişim: İstanbul. K3: Bal, H. (2013). İletişim Sosyolojisi: Sosyal İletişim, Kitle İletişimi, Elektronik İletişim, Sentez Yayıncılık: Bursa. K4: Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul. K5: Aydeniz, H. (2015) Türkiye`de Medya ve İletişim Çalışmalarına İlişkin Bir Çerçeve ve Yeni Yönelimler (251-287), Sosyal Bilimlerde Yeni Eğilimler içinde, Lütfi Sunar (editör), Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1: Adorno W, T. (2009). Kültür Endüstrisi (çev. N. Ülner vd.). İstanbul: İletişim. YK2: Baudrillard, J. (1998) Simülakrlar ve Simülasyon (çev. O.Adanır). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. YK3: Baudrillard, J. (2001) Tam Ekran. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. YK4: Barthes, R. (2009). Göstergebilimsel Serüven. (çev. M. Rıfat, S. Rıfat). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. YK5: Sassure, F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri (çev. B. Vardar). İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları. YK6: Chomsky, N. (1995). Medya Denetimi (çev. Ş. Süer). İstanbul: Tüm Zamanlar Yayınları. YK7: Eglton, T. (2005). İdeoloji. (çev. M. Özcan). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. YK8: Küçük, M. (1999). Medya, İktidar, İdeoloji. İstanbul: Ark Yayınevi. YK9: Lull, James. (2001). Medya İletişim Kültür (çev. N. Güngör) Ankara: Vadi Yayınları. YK10: Mc Quail D., S. Windahl. (2005). İletişim Modelleri. Ankara: İmge. YK11: Oskay, U. (1993). Kitle İletişimim Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der Yayınları. YK12: Postman N.,S. Powers,(1992). Televizyon haberlerini İzlemek (çev. A. Tunç). İstanbul: Kavram Yayınları YK13: Schlesinger, P. (1994). Medya Devlet Ulus (çev. M. Küçük) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. YK14: Thomspson, J. B. (2008). Medya ve Modernite (çev. S. Öztürk) İstanbul: Kırmızı Yayınları. YK15: Üşür, S. S. (1997). İdeolojinin Serüveni, Ankara: İmge Yayınevi. YK16: Zizek, S. (2004). İdeolojinin Yüce Nesnesi (çev: T. Birkay). İstanbul: Metis Yayınları
    Dersin Amacı Dersin amacı kitle iletişim temel kavram, kuram ve tarihsel gelişimi, ve medya metinlerini analiz yöntemlerinin kavranmasını sağlamak; ve medyanın iktidarı, kitle ve medya arasındaki ilişki, ideoloji ve söylem kavramları dikkate alınarak kitle iletişime yönelik eleştirel bir bakış açısının geliştirilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği İletişim sosyolojisi, kitle iletişim araçları, küreselleşme, enformasyon çağı, tüketim toplumu
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster