Yardımcı Kitap
|
1. Baymur, F., Tarih Öğretimi, İnkılap Yay., İstanbul, 1949.
2. Ersanlı Behar, B., İktidar ve Tarih,
3. Bingham, A., Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi,
4. Çağlayan, Y., Tarih Öğretimine Başlangıç,
5. Dilek, D., Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünme Gelişimi,
6. Erden, M., Sosyal Bilgiler Öğretimi,
7. Türkiye?de Tarih Eğitimi, Felsefe Kurumu Semirnerleri, 1977.
8. İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Ö.E.P.,
9. Kısakürek, M.A ve Paykoç, F., Sosyal Bilgiler Öğretimi,
10. Köstüklü, N., Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi,
11. Levent, T., Eğitimde Drama: Genel Yaklaşımlar, Seminer Notları.
12. Moffatt, M., Sosyal Bilgiler Öğreitmi,
13. Nichol, J., Tarih Öğretimi, (çev. M. Safran),
14. Oğuzkan, A. F., Öğretmenliğin Üç Yönü,
15. Orta Öğretim Kurumlarında Sosyal Bilimler Öğretimi ve Sorunları,
16. Özbaran, S., Tarih ve Öğretimi,
17. Özbaran, S., Tarih, Tarihçi ve Toplum,
18. Paykoç, F., Tarih Öğretimi,
19. Sosyal Bilimler Öğretimi, YÖK/Dünya Bankası Ö.E.P.,
20. Tarih Eğitim Ve Tarihte "Öteki" Sorunu, Yurt Yay.,
İstanbul, 1998.
21. 20.Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli, Tarih Vakfı Yay.,
22. Türkiye?de Tarih Eğitimi ve Ders Kitapları: Buca Sempozyumu, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1995.
23. Ata, B. (2008). Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Eğitiminde Analoji Anlayışları. Mustafa Safran, Dursun Dilek (Ed.) 21. Yüzyılda kimlik, vatandaşlık ve tarih eğitimi içinde (s.302-315). İstanbul. Yeni İnsan Yayınları.
24.Bernbaum, G. (1972). Language and history teaching: Handbook for history teachers. London: University of London Institute of Education Press.
25. Coffin, C. (2006). Historical discourse. London: University of London Institute of Education Press.
26.Husbands, C. (1996). Understanding the past: Language and change: What is history teaching?. USA: Routledge Press
27.Metin, E. (2011). Tarih Eğitimi ve Dil: Tarihçilerin, Tarih Ders Kitabı Yazarlarının tarih Öğretmenlerinin ve Öğrencilerin Tarihsel Dil Kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
28.Öztürk, İ. H. (2011). Tarih öğretiminde anakronizm sorunu: Sosyal bilgiler ve tarih ders kitaplarındaki kurgusal metinler üzerine bir inceleme. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi 2(1), 37-58.
29.Schleppegrell, M. J., Achugar, M., and Oteiza, T. (2004). The grammar of history: Enhancing content-based instruction through a functional focus on language. TESOL Quarterly, 38(1) Spring.
30.Schleppegrell, M. and Achugar, M. (2003). Learning language and learning history: A functional linguistic approach. Tesol Journal, 12(2) Summer.
|