ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eskiçağ Tarihi II TAR124 BAHAR 2+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ege, Yunan ve Akdeniz Uygarlıklarına ilişkin çıkarımda bulunur.
    2-Ege kronolojisini analiz eder.
    3-Roma İmparatorluğu`nun dünya tarihindeki önemini değerlendirir.
    4-Yunan ve Roma siyasi tarihini kategorize eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Erdinç Buruldağ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Atlan S. (2014). Roma Tarihinin Ana Hatları. Ankara. K2. Kaya M. A. (2018). İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı. Pegem Akademi, İstanbul. K3. Garland, R. (2008). Daily Life of the Ancient Greeks. Greenwood Press, London. K4. Friedell, E., (2011). Antik Yunan?ın Kültür Tarihi. Çev. N. Aça. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. K5. Boatwright, M. T. Et. al. (2004). The Romans: From Village to Empire. Oxford University Press, Oxford. K6. İplikçioğlu, B. (2007). Hellen ve Roma Tarihinin Anahatları. Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, tarihte önemli izler bırakmış olan Helen ve Roma uygarlıklarının siyasi ve kültür tarihini değerlendirebilmelerini ve onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Ege Havzası, Antikçağ Anlayışı ve Yunan Tarihi, Yunan Ortaçağı: Dor Göçleri ve Etkileri, Dor İstilasından Sonra Yunanistan, Arkaik Dönem (M.Ö. 7.ve 6. Yüzyıllar): Sparta ve Atina Devletleri, Yunan Tarihinin Klasik Çağı (M.Ö. 5. Yüzyıl), Helen Uygarlığı, Büyük İskender ve Helenizm Devri, Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu, Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510),Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31 ), İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476),Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu, Roma Uygarlığı.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster