ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halk ve Çocuk Kütüphaneleri BBY215 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halk kütüphanelerini değerlendirir.
    2-Çocuk kütüphanelerini değerlendirir.
    3-Halk ve çocuk kütüphanelerindeki işleri tasarlar.
    4-Halk ve çocuk kütüphanelerinin personel özelliklerini tanımlar.
    5-Halk ve çocuk kütüphanelerinde yenilikçi hizmetleri uygular.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul, TKD İstanbul Şubesi. K2. Akkaya, M. A. ve Odabaş, H. (2019). Bilgi merkezleri: Kütüphaneler, Arşivler, Müzeler. Hiperlink.
    K3. Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA, Information Resources Press.
    Yardımcı Kitap YK1. Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252.
    YK2. Bourdieu, P. (1993). The field of cultural production. Cambridge, UK, PolityPress.
    YK3. Harris, M. & Johnson, E.D. (1984). History of libraries in the western world. Metuchen, NJ, Scarecrow.
    YK4. Lushington, N. (2002). Libraries designed for users. A 21st century guide. New York, Neal-Schuman Publishers Inc.
    Dersin Amacı Öğrencilerin halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve gelişmeleri hem dünya hem de Türkiye ölçeğinde bilmelerini sağlamak.
    Dersin İçeriği Bu derste halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve unsurlar ele alınarak, hem kuramsal düzeyde hem de örnekler üzerinden bilgiler verilecektir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster