ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Pazarlama BBY216 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlama ilke ve tekniklerini anlar.
    2-Pazarlama teknik ve yöntemlerini bilgi hizmetlerinin pazarlanmasında kullanır.
    3-Pazarlama yöntemleri ile birlikte hedef kütüphane kullanıcısının ihtiyaçlarını yeniden düzenler.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. De Saez, E.E. (2002). Marketing concepts for libraries and information services. London, Facet Publishing.
    K2. Helinsky, Z. (2009). Kütüphane Kaynak ve Hizmetlerini Pazarlama: Pratik Rehber. M. Tonta (Çev.). Ankara, Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.
    Yardımcı Kitap YK1. Kütüphaneciler ve Pazarlama: Belirsizlikleri Taşıyan Bir İlişki 1996, Türk Kütüphaneciliği, 10 (4): 384-395.
    YK2. Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırtması 1993 13 (3): 207-222.
    Dersin Amacı Derste, bilgi merkezlerinde bilginin ve bilgi hizmetlerinin tanıtımı, farklı çevrelere duyurulması, pazarlanması, bilgi profesyonellerinin mevcut ve potansiyel kullanıcılara erişmeleri için gereken pazarlama stratejileri üzerinde durulmakta, pazarlamayı oluşturan bileşenler bilgi belge yönetimi bağlamında irdelenmektedir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında pazarlama kavramı, kâr amacı güden ve gütmeyen kuruluşlarda pazarlama, işletme olarak bilgi merkezleri, bilgi merkezlerinde pazarlamanın önemi, hizmet pazarlaması, pazarlama stratejileri, pazarlama karması, tanıtım ve halkla ilişkiler, pazar bölümlendirmesi, Internet`te pazarlama, pazarlamada sosyal ağların rolü gibi konular yer almaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster