Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. De Saez, E.E. (2002). Marketing concepts for libraries and information services. London, Facet Publishing.
K2. Helinsky, Z. (2009). Kütüphane Kaynak ve Hizmetlerini Pazarlama: Pratik Rehber. M. Tonta (Çev.). Ankara, Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kütüphaneciler ve Pazarlama: Belirsizlikleri Taşıyan Bir İlişki 1996, Türk Kütüphaneciliği, 10 (4): 384-395.
YK2. Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırtması 1993 13 (3): 207-222.
|
Dersin Amacı
|
Derste, bilgi merkezlerinde bilginin ve bilgi hizmetlerinin tanıtımı, farklı çevrelere duyurulması, pazarlanması, bilgi profesyonellerinin mevcut ve potansiyel kullanıcılara erişmeleri için gereken pazarlama stratejileri üzerinde durulmakta, pazarlamayı oluşturan bileşenler bilgi belge yönetimi bağlamında irdelenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında pazarlama kavramı, kâr amacı güden ve gütmeyen kuruluşlarda pazarlama, işletme olarak bilgi merkezleri, bilgi merkezlerinde pazarlamanın önemi, hizmet pazarlaması, pazarlama stratejileri, pazarlama karması, tanıtım ve halkla ilişkiler, pazar bölümlendirmesi, Internet`te pazarlama, pazarlamada sosyal ağların rolü gibi konular yer almaktadır.
|