ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Hizmetleri ve Kullanıcı Grupları BBY211 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi merkezlerinin türlerine göre farklı kullanıcı grupları ile karşılaştırır
    2-Kullanıcı gruplarının farklı bilgi ihtiyaçlarını karşılar
    3-Bilgi hizmetlerinin farklı değişkenlere göre irdeler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BBY 201 Bilgi Hizmetleri ve Kullanıcı Grupları Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Uçak, Nazan Özenç. (1997).Bilgi Gereksinimi ve Bilgi Arama Davranışı. Türk Kütüphaneciliği. 11, 4: 315-325. YK2. Uçak, Nazan Özenç (1997). Bilgi Merkezi İçin mi Kullanıcı, Kullanıcı İçin mi Bilgi Merkezi?"25. Yıla Armağan Ankara, H.Ü Kütüphanecilik Bölümü,. s. 242-248. YK3. Guinchat, C. ve M. Menou. (1990). Bilgi Kullanıcıları. Bilgi ve Dokümantasyon Çalışma Tekniklerine Genel Giriş. Ankara, Kültür Bakanlığı, ss. 290-296. YK4. Yılmaz, Bülent. (2007). Hedef gruplara yönelik yaratıcı kütüphane hizmetleri ve proje geliştirme: Halk kütüphaneleri Gaziantep, Bartın ve Antalya bölge seminerleri değerlendirme raporu. Türk Kütüphaneciliği, 21 (1), 75-87. YK5. Cüceloğlu, Doğan. (2000). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. YK6. Cüceloğlu, Doğan. (2000). Yeniden insan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi. YK7. Cüceloğlu, Doğan. (2002). İletişim donanımları. İstanbul: Remzi Kitabevi. YK8. Eroğlu, Feyzulah. (2013). Davranış bilimleri. İstanbul: Beta
    Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencilere ileride hizmet verecekleri kullanıcıları farklı özellikleriyle tanıtmak ve onların bilgi gereksinimlerini karşılayabilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu amaçla bilgi, bilgi türleri, bilgi kullanım özellikleri ve bilgi arama davranışları konularının işlendiği derste, kullanıcı grupları tanıtılmakta, kullanıcı çalışmaları, kullanıcı çalışmalarının önemi, tarihsel gelişimi, planlanması ve kullanılan yöntemler açıklanmakta, ayrıca kullanıcı tatmini, kullanıcı tatmininin nasıl ölçüleceği ve son kullanıcı kavramı üzerinde durulmaktadır
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster