ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sınıflama Sistemleri BBY302 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sınıflamanın bilgi merkezleri için önemini değerlendirir.
    2-Farklı sınıflama sistemlerini tanır.
    3-Sınıflama sistemlerinin avantajlarını ve dezavantajlarını fark eder.
    4-Sınıflama sistenmeleri standartlarını değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BBY 302 Sınıflama Sistemleri Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Baydur, G. (1974). Amerikan Kongre Kütüphanesi Sınıflandırma Sistemi (LC classification). Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (4): 219-226. YK2. Dewey Onlu Sınıflama Sistemi. Ankara: Milli Kütüphane. 1993 YK3. Pakin, E. (1973). Evrensel Onlu Sınıflandırma (UDC) Brüksel Tasnif Sistemi tarihçe. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 22(1-2): 26-32. YK4. Pakin, E. (1973). Dewey Tasnif Sistem ile Evrensel Onlu Sınıflamanın uygulama alanları. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (4): 227- YK5. Sefercioğlu, N. (1967). Tasnif edilmiş kütüphanelerde yer numarası. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 16(2): 95-100. YK6. Yıldırım, O. Ü. (1974). Sınıflama yöntemleri ve tıp kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (3): 155-167.
    Dersin Amacı Öğrencilere sınıflama sistemlerinin yöntem ve tekniklerini tanıtarak, onların bu konularda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği Bu derste sınıflama sistemlerinin önemi ve işlevi, Dewey Decimal Classification, Library of Congress Classification, Universal Decimal Classification sistemleri ele alınır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster