ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Halkla İlişkiler BBY316 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halkla ilişkilere yönelik kuramları yorumlar.
    2-Halkla ilişkilere yönelik kuramları kütüphanelere ve bilgi merkezlerine uygular.
    3-Bilgi çağına uygun olarak bilgi merkezlerinin halkla ilişkiler yönünden nasıl değerlendirilmesi gerektiğini yorumlar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Zarife YILDIRIM MERCAN
    Kaynaklar K1. Cüceloğlu, D. (1982). İnsan insana: insan ilişkilerinin getirdikleri ve götürdükleri üzerine. 3. bs.. (Yayın Yeri Yok), (Yayınevi Yok).
    K2. Ertekin, Y. (1986). Halkla ilişkiler. (2. bs..) Ankara, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü.
    K3. Philip Kotler. 2007. Kamu Sektöründe Pazarlama. İstanbul, Mediacat.
    K4. Türkiye kütüphaneleri ve diğer bilgi merkezleri. (1989). Ankara, Kültür Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü.
    K5. Yenikurtuluş, H. (2003) ?Üniversite Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler Uygulaması ve Bir Örnek: İstanbul Bilgi Üniversitesi Kütüphane ve Elektronik Kaynaklar Merkezi?, Proc. of ÜNAK 2003. Available at: http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-32.pdf
    K6. Yılmaz, E . (2006). Kütüphanelerde halkla ilişkiler çalışmaları ve türkiye?de durum . Verimlilik Dergisi , (1) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/verimlilik/issue/30689/331554
    K7. Kadbeşegil, M. S. (1989). "Tanıtım ve halkla ilişkiler" Türkiye Tanıtma Sempozyumu (16-17 Mayıs 1989, Ankara), Bildiriler içinde (154-165). Ankara: Başbakanlık Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilere bilgi merkezlerinin ve hizmetlerinin tanıtımında halkla ilişkilerin öneminin, ilkelerinin ve yöntemlerinin öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Derste, halkla ilişkilere yönelik kuramların kütüphanelere ve bilgi merkezlerine uygulanması irdelenmektedir. Bilgi ve belge hizmetlerinde çalışanların çağın gelişimine uygun olarak kullanıcı merkezli hizmet vermek ve kullanıcıyı hedef alarak toplumun bilgi gereksinimlerini karşılamak üzere nasıl davranmaları gerektiği üzerinde de durulmaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster