ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Konu Uzmanlığı BBY312 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-konu uzmanlığının bilgi merkezleri için önemini değerlendirir
    2-konu uzmanlığının prensiplerine ve yöntemlerine karar verir
    3-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin sorunları ve tehditleri karşılaştırır
    4-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı sorunlarının çözümünde yapıcı çözümler üretir
    5-bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin başlıca araştırma yöntemleri konularına karar verir
    6-bilgi merkezlerinde konu uzmanlarının rollerini belirler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Dale, P. (2016). Subject Librarians: Engaging with the Learning and Teaching Environment. Brookfield, GB: Routledge. http://site.ebrary.com/lib/karatekin/docDetail.action?docID=10211472 adresinden erişildi.
    K2. Kane, L. T. (2011). Working in the Virtual Stacks: The New Library and Information Science. Chicago, IL, USA: ALA Editions. http://site.ebrary.com/lib/karatekin/docDetail.action?docID=10486800 adresinden erişildi.
    K3. White, G. W. (1999). Academic subject specialist positions in the United States: A content analysis of announcements from 1990 through 1998. The Journal of Academic Librarianship, 25(5), 372-382. doi:10.1016/S0099-1333(99)80056-1
    K4. Bruxvoort, D. ve Fruin, C. (2014). Library support for faculty/researcher publishing. http://publications.arl.org/Library-Support-Faculty-Publishing-SPEC-Kit-343/ adresinden erişildi.
    K5. Meier, J. J. (2010). Solutions for the New Subject Specialist. Endnotes: The Journal of the New Members Round Table, 1(1). http://www.ala.org/nmrt/files/oversightgroups/comm/schres/endnotesvol1is1/1solutionsforthenews.pdf adresinden erişildi.
    K6. Binici, K. (2016). Bilgi Erişiminde Konu Rehberleri: Türkiye?deki Kütüphaneler Üzerine Bir Değerlendirme. G. Güneş, N. Özel ve T. Çakmak (Ed.), ÜNAK 2013 Konferansı: Bilgi Sistemleri, Platformlar, Mimariler ve Teknolojiler (İstanbul: 2013) içinde (ss. 104?114). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. http://unak.org.tr/upload/userfiles/files/UNAK2013bildiri.pdf adresinden erişildi.
    K7. Scull, A. (2014). Fostering Student Engagement and Collaboration with the Library: Student Creation of LibGuides as a Research Assignment. The Reference Librarian, 55(4), 318-327. doi:10.1080/02763877.2014.929076
    K8. Akkaya, M. A. ve Polat, C. (2017). Kütüphane Bilgi Kaynaklarının Etkin Kullanımında Konu Uzmanlığı ve Konu Rehberleri. ÜNAK 2017: Akademik Kütüphanelerde Kaynak Yönetimi, 12 ? 14 Ekim 2017 içinde (s. 8). Ankara: ÜNAK. https://unak.org.tr/yayin/unak-2017-akademik-kutuphanelerde-kaynak-yonetimi/ adresinden erişildi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster