ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Kütüphaneleri BBY413 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul kütüphanesi hizmetleri ve faaliyetleri hakkında bilgi edinir.
    2-Okul kütüphanelerini içerik açısından karşılaştırır.
    3-Okul kütüphanelerinin bilgi merkezlerindeki yeri ve önemini yorumlar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kasım Binici
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. International Federation of Library Associations and Institutions. (2018). IFLA Okul Kütüphaneleri rehberi (Ed. Barbara Schultz-Jones ve Dianne Oberg).
    Yardımcı Kitap YK1. American Association of School Librarians and Association for Educational Communications and Technology. (1988). Information power: Guidelines for school library media programs. Chicago, ALA. YK2. Erikson, R. and C. Markuson. (2001). Designing a school library media center for the future. Chicago, American Library Association. YK3. Everhart, N. (2003). Controversial issues in school librarianship: Divergent perspectives. Worthington, Ohio,
    Dersin Amacı Bu dersin amacı okul kütüphaneciliği ve hizmetlerini incelemektir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında en eski bilgi merkezi türlerinden biri olan okul kütüphaneleri tüm yönleriyle ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Ülkemizde okul kütüphanelerinin yeterli görülmediği noktada müfredat, yönetici, öğretmen ve kütüphaneci aracılığıyla durum değerlendirmesi yapılmaktadır. Konuyla ilgili evrensel iyi uygulama örnekleri üzerinden bir yol haritası oluşturulur.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster