ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gelişim Psikolojisi II PSİ204 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ergenlik, yetişkinlik dönemleri ve yaşlanmada gerçekleşen fiziksel, bilişsel ve sosyal değişimleri listeler.
    2-Gelişim dönemleri arasındaki farklılıkları karşılaştırır.
    3-Yaşam boyu gelişim perspektifinden bakarak temelde kendi yaşamları ve diğer insanların yaşamları ile ilgili konular hakkında tartışır.
    4-Gelişim psikolojisi alanında bir dizi önemli araştırma çalışmasını tanır.
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÇALIŞKAN SARI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Feldman, R.S. (2021). Yaşam Boyu Gelişimin Keşfi (C. Şahin, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık K2. Gürgan, U. (2021). Gelişim Psikolojisi 2. Ankara: Nobel Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1. Sayıl, M. ve Yağmurlu, B. (2012). Ana-babalık: Kuram ve Araştırma. Istanbul:Koç Üniversitesi Yayınları YK2. Etik Yönleri ile Yaşlılık ve Yaşlanma- Editör-Deniz Say Şahin, Ekin Basın Yayın Dağıtım YK3. Öztürk, M. (2016). Yaşlıda ruh sağlığını koruma-pozitif psikoloji ve müdahale yöntemleri. Ege Tıp Dergisi, 55, 19-25. YK4. Ürer, E. (2017). Çocuklarda Ölüm Ve Yas Üzerine Bir İnceleme. Dini Araştırmalar, 20 (52), 131-140.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; yaşam boyu gelişim bakış açısıyla, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik, geç yetişkinlik dönemlerini ilgili kuramlar kapsamında incelemek ve bahsi geçen dönemlerin bilişsel, fiziksel ve sosyal özelliklerini günlük yaşamdan örneklerle tartışabilmektir.
    Dersin İçeriği - ergenlik dönemi - genç yetişkinlik - orta yetişkinlik - geç yetişkinlik - ölüm ve yas - yaşam boyu gelişim perspektifinden bilişsel, sosyal, fiziksel değişimler
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster