ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Meslek Etiği ACL157 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan ve hasta haklarını sıralar.
    2-Etik ve ahlak kavramlarını analiz eder.
    3-Etik ilkelere ve kodlara göre hareket eder.
    4-Mesleki etik sorunları analiz eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Nefise Cevriye SUCU ÇAKMAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Demirhan Erdemir, A., Sezgin, G., Usmanbaş, Ö., & Şaylıgil, Ö. (2019). Çağdaş Klinik Etik: 21. Yüzyılda Olgu Örnekleriyle. Nobel Tıp Kitabevi. Ankara. K 2. Oğuz, Y. N., Tepe, H., Büken, N. Ö., & Kucur, D. K. (2005). Biyoetik terimleri sözlüğü. Türkiye Felsefe Kurumu. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK 1: Oğuz, N. Y. (2001). Klinik etik eğitimi. Klinik etik. Der. Ayşegül Demirhan Erdemir, N. Yasemin Oğuz, Ömür Elçioğlu, Hanzade Doğan. Nobel Tıp Kitabevleri, 1, 149-162. YK 2.Yıldırım, G., & Kadıoğlu, S. (2007). Etik ve tıp etiği temel kavramları. CÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 29(2), 7-12.
    Dersin Amacı Mesleki etiğin önemini kavrayarak, çalışma hayatında etik ilkelere, kodlara göre hareket etmesi ve etik sorunların çözümüne ilişkin bilgi, beceri, tutum kazanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Etiğin önemi ve tarihsel gelişimi İnsan hakları ve hasta hakları Etik, ahlak ve deontoloji kavramları Tıp etiği ilkeleri ve paramedikler için etik kodlar Etik sorunlar ve karar verme Etik kurullar Tartışma Tartışma Mesleki etik sorunlar Yaşamın sonuna ilişkin etik sorunlar Hasta özerkliği ile ilişkili etik sorunlar Adalet ile ilişkili etik sorunlar Mahremiyet ile ilişkili etik sorunlar
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster