ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avlak Yönetimi AYH209 GÜZ 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-En uygun avlak yerini tayin eder
    2-Avlak yönetiminde paydaş katılımcı yaklaşımı önerir
    3-Avlak planlaması ve yönetiminde karşılaşılan sorunlara analitik çözüm üretir
    4-Türkiye avlak yönetimi ve idaresinde mevzuatı tanımlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Paşaoğlu, D., Tokgöz, N., Şakar, N., Özler, E., & Özalp, İ. (2013). Yönetim ve Organizasyon. TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, (s 210).
    Yardımcı Kitap YK1. Anonim, (2004).?Avlakların Kuruluşu, Yönetimi ve Denetimi Esas ve Usulleri ile İlgili Yönetmelik? Resmi gazete tarih 16/05/2004 sayı: 25464 YK2. Anonim, (2017). Orman ve Su Şurası Av ve Yaban Hayatı Çalışma Grubu Raporu. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü.
    Dersin Amacı Öğrencinin ekolojik dengeye zarar vermeden ve hukuk kuralları çerçevesinde avlak planlaması, işletmesi ve idaresi hususlarında bilgi sahip olmasını amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Av ve avlak tanımları, mevzuattaki yeri, yönetimin tanımı işlevleri ve avlak idaresinin gerekliliği, avlanmanın belirli alanlarda sınırlandırmasına neden olan faktörler, Türkiye?de avlakların özellikleri, harita üzerinde avlak sınırlarının belirlenmesi, avlak yönetiminde popülasyon takibi ve avlanma sınırları, avlak yönetiminde arazide güvenlik tedbirleri ve personel tedariki, Türkiye?de örnek avlakların Kamu İhale Kanunu?na göre işletmesinin özel/tüzel kişilere verilme süreci, örnek avlak planının incelenmesi, avlak olarak ayrılacak alanlarda ön etüt raporu ve av planı hazırlama, avlak yönetiminde paydaş katılımlı yaklaşım, avlak yönetim bilgi sistemi kullanımı ve gerekliliği, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster