ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dinler Tarihi I REH401 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski Mezopotamya ve Anadolu dinlerini hatırlar.
    2-Günümüz dünyasında dinler coğrafyası ile yaşayan dinleri sentezler.
    3-Dinler tarihinin önemini ayırt eder.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araştırma Görevlisi Doktor Sinem KUNT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araştırma Görevlisi Sema KÜÇÜKALİ UÇANKUŞ
    Kaynaklar K1.Özkan, A. .F., Aras, A., Kurt, A. O., Arık, D., Ünal, M., Eroğlu, A. H., Arslan, H., Yeşilyurt, M., & Günay, N. (2021). Yaşayan dünya dinleri. A. R. Özkan, & K. Polat (ed.), Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Yayını, Erzurum. K2. Topsakal, İ. (2010). Dinler Tarihi, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Ders Notları, İstanbul. K3. Küçük, A., Tümer, G., & Küçük, M. A. (2014). Dinler Tarihi. (4. Baskı). Berikan Yayınevi, Ankara. K4. Küçük, M. A. (2013). İnanç turizmi açısından Türkiye?de dini mekanlar (Yahudilik-Hıristiyanlık Örneği). (1.Baskı). Berikan Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Eliade, M., & Arslan, L. (2003). Dinler tarihine giriş (1. Baskı) Kabalcı Yayınevi, İstanbul. YK2. Erbaş, A., Gündüz, Ş., Harman, Ö.F., Aydın, F., & Taşpınar, İ. (2019). Yaşayan dünya dinleri. A. Erbaş (ed.), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını, Eskişehir. YK3. Tümer, G. (2011). Hıristiyanlıkta ve İslam?da Hz. Meryem. (4. Baskı). Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Dinler Tarihi`nin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak ve geleneksel inançlar ile yaşayan dünya dinlerini tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Yaşayan dünya dinlerini Dinler Tarihi perspektifinden incelemektir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster