ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Protetik Diş Tedavisi II DHF309 GÜZ-BAHAR 2+6 Fakülte Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hareketli Bölümlü Protez türlerini tanımlar
    2-Hareketli bölümlü protezlerin klinik ve laboratuvar yapım aşamalarını tanımlar.
    3-Tam protezlerin klinik ve laboratuvar yapım aşamalarını tanımlar
    4-Sabit protezlerde ölçü alma ve model hazırlama işlemlerini tanımlar
    5-Kron-köprü restorasyonlarının laboratuvar aşamalarını tanımlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gül ATEŞ
    Dersi Verenler

    1-)11202 11202 11202

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Carr A, McGivney GP, Brown DT.(2005) McCracken`s Removable Partial Prosthodontics, (33. Ed.) Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri K2- Ulusoy M, Aydın K. (2010) Diş Hekimliğinde Bölümlü Protezler. (3. Baskı) Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları, No:28 Ankara K3- Çalıkkocaoğlu S.(1998) Tam Protezler (3. Baskı) Protez Akademisi ve Gnatoloji Derneği 2. Bilimsel Yayını. K4-Shillingburg HT, Hobo S, Whitsett LD, Jacobi R, Brackett SE. (Çeviri Editörü: Ünsal MK, Üşümez A.) (2010) Sabit Protezin Temelleri. (3. Baskı). İstanbul: Quintessence Yayıncılık Ltd. Şti.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tam ve bölümlü protez yapımın aşamalarını (paralelometre kullanımını, metal kaideli parsiyel protez yapımını, iskelet modelajını) ve farklı sabit protezlerin laboratuar aşamalarını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Total ve bölümlü protez hastalarında muayene ve ağız içi hazırlık, ölçü teknikleri, çene ilişkilerinin kayıtları, diş dizimi, dişli prova, kaideli bölümlü protez planlaması,okluzyon konseptleri. Diş preperasyon prensipleri ve sabit restorasyonlar, preklinikte ölçü yöntemleri, modellerin artikülatöre taşınması, mum modelajı, polisaj, rövetmana alma,döküm işlemi, uyumlama, tesviye ve polisaj.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster