ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzaj Bağlantılarının Planlanması PEY511 GÜZ-BAHAR 3+1 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Habitat parçalanması, sebepleri ve azaltma yöntemlerini açıklar.
    2-Peyzaj bağlantısını açıklar.
    3-Matrisler arasındaki bağlantıları kurar.
    4-Koruma stratejilerinde ve planlamada bağlantıları tasarlar.
    5-Koridor ve bağlantıları belirler.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Ali Uğur ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Bennett, A. F. (1999). Linkages in the landscape: the role of corridors and connectivity in wildlife conservation (No. 1). IUCN. 2. Lindenmayer, D. B., & Fischer, J. (2013). Habitat fragmentation and landscape change: an ecological and conservation synthesis. Island Press. 3. Cox, C. B., Moore, P. D., & Ladle, R. (2016). Biogeography: an ecological and evolutionary approach. John Wiley & Sons. 4. Hilty, J. A., Lidicker Jr, W. Z., & Merenlender, A. M. (2012). Corridor ecology: the science and practice of linking landscapes for biodiversity conservation. Island Press. 5. Forman, R. T. (2012). Safe passages: highways, wildlife, and habitat connectivity. Island Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nüfus ve tüketim ekonomisinin büyümesi ile birlikte doğal kaynaklara olan talebin artışı doğal habitatlar üzerinde olumsuz bir etki oluşturmaktadır. Habitat kayıplarının en önemli sonucu biyolojik çeşitliliğin azalması ve zamanla yok olmasıdır. Biyolojik çeşitliliğin zarar görmesinin en aza indirilmesi için habitatların korunması ve habitatların birbirleri ile bağlantılarının kurulması gerekmektedir. Bu dersin amacı habitatlar arasında kurulacak olan peyzaj bağlantılarının özellikleri ve ilkelerinin kavranması, modellenmesi ve planlamasının öğrenilmesidir.
    Dersin İçeriği Peyzaj parçalanmaları, bağlantıların özellikleri, süreçleri ve planlaması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster