ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Eğitimleri ÇG503 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel eğitimle ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme sürecini açıklar.
    3-Özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik olarak bireysel eğitim programları hazırlar.
    4-Ailelere ve öğretmenlere gerektiğinde danışmanlık yapar.
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Greenspan, I.S.,Wieder, S., Simons, R. ( 2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul. K2. Edt. Baykoç, N., (2011) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara. K3. Edt. Diken, H.İ., (2012) Özel Eğitimde Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayınları, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreci, özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programları, özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Özel eğitimde temel kavramlar, özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin Dünyada ve Türkiye`de durumu, özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı, özel gereksinimli çocukların aileleri, işitme engelli çocuklar, görme engelli çocuklar, öğrenme güçlüğü olan çocuklar, üstün yetenekli çocuklar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster