ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Drama ÇG513 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Drama ile ilgili temel kavramları (drama, yaratıcılık, iletişim, rol oynama vd) tanımlar.
    2-Dramanın uygulama basamaklarını sıralar.
    3-Dramanın çocuğun gelişim alanları ile ilişkisini açıklar.
    4-Drama etkinliklerinde öğretmenin rolünü açıklar.
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Morgül, M. 2003. Eğitimde Yaratıcı Dramaya Merhaba.Nobel Yayın, Ankara. K2. Bozdoğan, Z. 2003. Yaratıcı Drama. Nobel Yayın, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Drama ile ilgili kavramlar, dramanın aşamaları, drama sürecindeki öğeler, erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde dramanın önemi, drama etkinliklerinde öğretmenin rolü, drama etkinliklerinde dikkat edilmesi gereken faktörler, drama-oyun ilişkisi, drama-sanat ilişkisi, drama-yaratıcılık ilişkisi, müzede drama, engelli çocuklarla drama çalışmaları, erken çocukluk eğitiminde drama uygulamaları, drama etkinliği hazırlama ve uygulama konuları ile ilgili yeterlilikleri kazandırmak.
    Dersin İçeriği Drama ile ilgili kavramlar, dramanın öğeleri ve aşamaları, çocuk gelişimi ve eğitiminde dramanın önemi, drama etkinliklerinde öğretmenin rolü, drama etkinliklerinde dikkat edilmesi gereken faktörler, drama ile oyun, yaratıcılık ve sanat ilişkisi, müzede drama, engelli çocuklarla drama çalışmaları, bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması/drama uygulamaları, bireyler ve gruplararası iletişim-etkileşim/drama uygulamaları -duyu, güven çalışmaları/drama uygulamaları, oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları/drama uygulamaları, yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /drama uygulamaları, sınıfta drama uygulamaları Kurumda drama uygulamaları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster