ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme ÇG516 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar.
    2-Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
    3-Dünyada ve Türkiye`de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarını sıralar.
    4-Dünyada ve Türkiye`de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özsoy, Y., Özyürek, M., Eripek, S. 2001.Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ile ilgili kavramlar, çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri, çocukların gelişim özelliklerine uygun ölçek ve testler, gelişimsel değerlendirme ve tanımada dikkat edilecek noktalar, gelişimsel tanı ve değerlendirmenin raporlaştırılması ve çocukların yönlendirilmesi, yerleştirilmesi ve izlenmesi ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Gelişimsel değerlendirme ve tanılamanın tanımı ve önemi, gelişimsel değerlendirme ve tanılamada dikkat edilmesi gereken ilkeler, gelişimsel değerlendirme ve tanılama yöntemleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama teknikleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama yöntem ve teknik örnekleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama sonuçlarının değerlendirilmesi ve raporlaştırılması, gelişimsel değerlendirme ve tanılama sonuçlarına göre yönlendirme, yerleştirme ve izleme, dünyada veTürkiyede yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster