ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite ÇG520 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Erken çocukluk eğitiminde kalite ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Kalitenin yapısal ve işlevsel boyutlarını açıklar.
    3-Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk eğitiminde kalite uygulamalarını açıklar.
    4-Erken çocukluk eğitim kurumlarında kalite sürecini değerlendirir.
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sue Bredekamp. (2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar (Ed. Hatice Zeynep İnan, Taşkın İnan), Ankara: Nobel Yayınları. K2. Harms, T, Clifford,R.M., Cryer, D. (1998). Early childhood environment rating scale New York: Teachers College Press. K3. Link : http://tegm.meb.gov.tr/www/8220okul-oncesi-egitim-ve-ilkogretim-kurumlari-standartlari-kilavuz-kitabi8221-ve-8220okul-oncesi-egitim-ve-ilkogretim-kurumlari-standartlari-veri-girisi-rehber-kitabi8221-yayimlanmistir/icerik/263 K4. Link : CLASS sınıf kalite ölçüm aracı https://eclkc.ohs.acf.hhs.gov/designation-renewal-system/article/use-classroom-assessment-scoring-system-class-head-start#:~:text=The%20Classroom%20Assessment%20Scoring%20System,in%20center%2Dbased%20preschool%20classrooms. K5. Link OECD Raporu: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/eba0711e-en.pdf?expires=1641042702&id=id&accname=guest&checksum=1260DF0BD24AFD8B9A7722DBC9ECC187 K6. Öğretim Üyesinin Ders Notları
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında erken çocukluk eğitiminde kalite kavramı, kalitenin yapısal ve işlevsel boyutları, kurumsal kalite standartları, Türkiye`den ve dünyadan örneklerle erken çocukluk eğitiminde kalite ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Çocuk odağında erken çocukluk eğitimi, Eğitimde kalite kavramı ve kalitenin boyutları, Erken çocukluk eğitim kurumlarına yönelik kalite perspektifleri, Kültür ve kalite ilişkisi, Program, Gelişimsel olarak uygunluk yaklaşımı, Aile ve kalite süreçleri, Kalitenin değerlendirilmesi, Öğretmen yeterlikleri, MEB Kurum Standartları Modülü, Kalite ölçme araçlarından örnekler, Kalite araştırmalarının incelenmesi ve Uluslararası kuruluşların erken çocukluk eğitiminde kalite raporlarının incelenmesinden oluşmaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster