Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Hilal ALTUNDAL DURU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Atalay, Z. (2018). Mindfulness: Şimdi ve Burada Bilinçli Farkındalık. İstanbul Psikonet Yayınları.
K2. Atalay, Z. (2019). Mindfulness: Bilinçli Farkındalık. İnkılap Kitabevi.
K3. Atalay, Z. (2019). Şefkat: Zorlayıcı Duygu ve Durumlarla Yaşayabilme Sanatı. İnkılap Kitabevi.
K4. Atalay, Z. (2021). Şefkat Korkaklara Göre Değil. İnkılap Kitabevi.
K5. Atalay, Z. (2023). Kabul Yeni Olasılıkları Mümkün Kılma Sanatı. İnkılap Kitabevi.
K6. Kabat-Zinn, J. (2019). Yeni Başlayanalar İçin Farkındalık. Pegasus Yayınları.
K7. Kabat-Zinn, J. (2019). Full Catastrophe Living. Piatkus Books.
K8. Williams, M. Teasdale, J., Segal, Z., & Kabat-Zinn, J. (2015). Iyi Hissetme Sanatı. Diyojen Yayıncılık.
K9. Kabat-Zinn, J. (2018). The Healing Power of Mindfulness. Hachette Books.
K10. Kabat-Zinn, J. (2005). Wherever You Go There You Are. Hachette Books.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili kavramların ve boyutların ele alınması; günlük yaşamda insan olmanın getirdiği biyo-psiko-sosyo-duygusal ve spiritüel boyutta şefkatle ilgili uygulamalarının kullanımının sağlanması.
|
Dersin İçeriği
|
Şefkate giriş, Şefkatin üç boyutu, Şefkat ve bilinçli farkındalık, Şefkat ile ilişkili kavramlar, Tehdit, dürtü ve yatıştırıcı sistemler, Tehdit ve öz-şefkat, Nezaketle yaklaşmak, Şefkati içselleştirmek, Değerlerle uyumlu yaşamak için öz-şefkat, Duygusal esenlik ve mutluluğu arttırmak, Zorlayıcı duygu ve durumlarda şefkat
Bilgelik ve şefkat, Günlük yaşamda şefkat uygulamaları, Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili teori ve araştırmalar, Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili teori ve araştırmalar, Bilinçli farkındalık temelli şefkati psikiyatri hemşireliği mesleki uygulamalarına entegre etmek
|