ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Türk Edebiyatında Nesir II TDE542 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler 17.-19. yüzyıllarda farklı üsluplarda yazılmış mensur eserleri ayırabilirler.
    2-Öğrenciler 17.-19. yüzyıl mensur hikâyeleri hakkındaki kaynakları etkili bir şekilde kullanabilirler.
    3-Öğrenciler 17 ? 19. yüzyıllar arasında Anadolu?da yazılmış mensur eserleri transkribe edip günümüz Türkçesine aktarabilirler.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih SONA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Abdülkadiroğlu, Abdülkerim. İsmail Beliğ, Nuhbetü?l-âsâr li-zeyli Zübdetü?l-eşar, AKM. Yay., Ankara 1985. 2. ÇAPAN, Pervin. Mustafa Safâyî Efendi, Tezkire-i Safâyî, AKM. Yay., Ankara 2005. 3. ERDEM, Sadık. Râmiz ve Âdâb-ı Zurafâsı, AKM. Yay., Ankara 1994. 4. GENÇ, İlhan. Esrar Dede, Tezkire-i Şuarâ-yı Mevleviyye, AKM. Yay., Ankara 2000. 5. İSEN Mustafa vd. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara 2002. 6. İSEN Mustafa vd. Şair Tezkireleri, Grafiker Yay., Ankara 2002. 7. İZ, Fahir. Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara 1996. 8. KAVRUK, Hasan. Eski Türk Edebiyatında Mensur Hikayeler, MEB. Yay. Ankara 1998. 9. ÜZGÖR, Tahir. Türkçe Divan Dîbâceleri, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1990.
    Yardımcı Kitap Tezkireler
    Dersin Amacı 17.-19. yüzyıllarda farklı üsluplarda yazılmış mensur eserleri ayırabilmek. 17.-19. yüzyıl mensur hikâyeleri hakkındaki kaynakları etkili bir şekilde kullanabilmek. 17 ? 19. yüzyıllar arasında Anadolu?da yazılmış mensur eserleri transkribe edip günümüz Türkçesine aktarabilmek.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster