ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Çağında Okuryazarlık ve Okuma Alışkanlığı BBY513 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dersin sonunda öğrencilere; bilgi çağı ile birlikte hızla farklılaşan okuryazarlık kavramının ve okuma alışkanlıklarının kazandıkları yeni içerik ve anlamların doğru bir biçimde verilmesi hedeflenmiştir. Böylece, söz konusu değişime toplumsal olarak ayak uydurma konusunda en büyük sorumluluklardan birinin de bilgi merkezleri ile çalışanlarına düştüğü gerçeği, genç bilgi profesyonelleri tarafından da görülebilir
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hasan SEVMEZ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Sevmez

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aktan, C. C. (2005) Bilgi çağı, bilgi yönetimi ve bilgi sistemleri. Konya: Çizgi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Bilgi okuryazarlığından yaşamboyu öğrenmeye: Bildiriler (2010) A. Aydın ve K. Ateş (Yay.Hz.). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık. YK2. Bozkurt, V. (2000) Enformasyon toplumu ve Türkiye. İstanbul: Sistem YK3. Burke, P. (2002) Bilginin toplumsal tarihi. (3.bs.). M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt. YK4. Dura, C. ve Atik, H. (2002) Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür. YK.5 Kurbanoğlu, S. S. (2010) Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği. 24(4), ss. 723-747. YK6. Önal. H. İ. (2007) Medya okuryazarlığı: Kütüphanelerde yeni çalışma alanı. Türk Kütüphaneciliği. 21(3), ss. 335-359.
    Dersin Amacı Bu derste, bilgi toplumunun doğuşu, bilgi toplumunu ortaya çıkaran toplumsal ve küresel değişimlerle birlikte insanoğlunun bilgi çağını yaşamaya başlaması ve bu yeniçağda bilginin anlam ve öneminde yaşanan değişimlerin bilgi kaynaklarına ve bu kaynakların kullanılmasına olan yansımasının anlaşılır bir biçimde ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak okuryazarlık ve okuma alışkanlığı kavramlarının anlamı, önemi, türleri ile her iki kavramın bilgi merkezleri ve bilgi toplumu ile olan ilişkisi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster