ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Kalite Yönetimi BBY528 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kalite yönetiminin ve kalite paradigmalarının temel ilkelerini tanımlar,
    2-Bu ilkeleri bilgi merkezleri açısından değerlendirir,
    3-Bilgi merkezlerinin yönetimine kalite perspektifinden bakabilir,
    4-Örgütlerde kalite geliştirme yöntemleri, dünya kalite örgütleri, dünyada verilen kalite ödülleri, dengeli ölçüm kartı, altı sigma yaklaşımı, kıyaslama ve yalın düşünce, toplam kalite yönetimi konularını öğrenecek ve tartışabilir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Akbayrak, E.H. (2006).Kütüphanelerde bir hizmet kalitesi ölçümü modeli: LibQUAL+TM. E. Kaya ve E. Yılmaz (Yay. Haz.) 42. Kütüphane Haftası bildirileri içinde (ss. 245-268). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
    Yardımcı Kitap Aktan, C.C. (2006).Toplam kalite yönetiminin temelleri. E. Kaya ve E. Yılmaz (Yay. Haz.) 42. Kütüphane Haftası bildirileri içinde (ss. 131-142). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği. Argote, Linda. (2005). Reflections on two views of managing learning and knowledge in organizations. Journal of Management Inquiry, 14(1), 43-48. ÇAKMAK, Nermin. (2005). Bilgi Merkezlerinin Yönetiminde "Balanced Scorecard (BSC): Dengeli Kurumsal Karne" Yaklaşımı. ÜNAK`05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması Yıllık Toplantı Bildirileri içinde. http://kaynak.unak.org.tr/mod/data/view.php?d=1&rid=53 ISO. (2015). Quality management principles. http://www.iso.org/iso/qmp_2012.pdf Kaplan, Robert and Norton Davis. (1999). Balanced scorecard. İstanbul: Sistem Yayınları. Öğüt, Adem. (2001). Bilgi çağında yönetim. Ankara: Nobel Yayınları. Üstün, Ayşe. (1998). Bilgi kurumlarında toplam kalite yönetimi ve verimlilik. Türk Kütüphaneciliği, 12 (1), 8-20. Yılmaz, Erol. (2005). Bilgi merkezlerinin yönetiminde toplam kalite yönetimi. Ankara: Alp Yayınları. Yılmaz, Malik. (2003). Bilgi merkezlerinde ve toplam kalite yönetimi ilişkisi.Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4 (2), 257-268. Yılmaz, Malik. (2004). Bir örgüt olarak bilgi merkezlerinde yönetim ve yönetici. Türk Kütüphaneciliği, 18 (2), 163-184. Yönetim ve organizasyon. (2001). Editör Salih Güney. Ankara: Nobel Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, kalite yönetiminin ve kalite paradigmalarının temel ilkelerini tanıtmak ve bu ilkeleri bilgi merkezleri açısından değerlendirerek, bilgi merkezlerinin yönetimine kalite perspektifinden bakabilecek bilgi ve deneyimi kazandırmaktır. Ders kapsamında, örgütlerde kalite geliştirme yöntemleri, dünya kalite örgütleri, dünyada verilen kalite ödülleri, dengeli ölçüm kartı, altı sigma yaklaşımı, kıyaslama ve yalın düşünce, toplam kalite yönetimi gibi konular işlenmektedir.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster