ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Göç Olgusu ve Eğitim EPÖ518 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Göç vasıtası ile gelen çocukların gelişimlerini destekleyecek etkinlikler geliştirir.
    2-Göç ile gelen çocukların öğrenmelerine rehberlik eder.
    3-Göç ile gelen çocukların tüm gelişimlerine katkıda bulunabilecek öğretme ve öğrenme çevresini düzenler.
    4-Göç ile gelen çocukların bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi için örnek etkinlikler planlar.
    5-Bu konuda ülkemizde ve dünyada yürütülen güncel eğitim programlarını takip eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Nuray Zan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 ÖZ, A. Ş., DEMİR, R., nan SCHREGLMANN, S., DÜZENLİ, A., Sultan, K. A. Y. A., ARAS, B. T., & ELBEYLİ, M. (2020). ÇEŞİTLİ AÇILARDAN GÖÇ VE EĞİTİM. Ed.Rıdvan Demir, İksadyayinevi
    Yardımcı Kitap Meunier, M. (2012). Immigration and Student Achievement: Evidence from Switzerland. Economics of Education Review, 30(1), 16-38. OECD (2012). Untapped Skills: Realising the potential of Immigrant Students. PISA. OECD Publishing. Göç Kavramları Sözlüğü THE RIGHT TO EDUCATION for Persons Seeking International Protection in Turkey, Refugee Rights Center, http://mhd.org.tr/assets/ip_edu_eng.pdf Mevlut Cavusoglu, Turkey and The Syrian Refugee Crisis: An Example for Humanity?, Turkish Policy Quarterly, Aralık 2016. Rao, D. B., Kumari, U. N. (2008). Science Process Skills of School Students, Discovery Publishing House PVT.LTD. Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşmlar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Bell, R.L. (2007). Teaching the Nature of Science Through Process Skills, Pearson Publ.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, göç ile gelen çocukların tüm gelişimlerini destekleyecek eğitim etkinlikleri hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmaktır. Tüm dünyadaki farklı çalışmaların değerlendirmeleri ile mevcut durumun geliştirilmesine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca ilgili uygulamalar hakkında nasıl değerlendirme yapacaklarını ve gelişimi için hangi çözümleri üretebileceklerini öğretmektir. Dersin bir diğer amacı da yabancıların eğitimi bağlamında öğrencilere derinlemesine mesleki anlayış kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders, göç ile ilgili temel kavramlar, ulusal ve uluslararasında göç olgusu ve göç sorunları, yabancıların eğitiminde yaşanan güçlükler, bunlara yönelik eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve yabancıların eğitimine yönelik planlama ve uygulama çalışmalarını kapsamaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster