ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıraat Tarihi II TİB550 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kıraatlerin dönemler itibariyle seyrini analiz etme.
    2-İbn-i Mücahid`in kıraatleri Tedvin etme aşamalarını hatırlama.
    3-İbnü`l-Cezeri`nin kıraat ilmini öğretme metodunu analiz etme.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdulhekim AĞIRBAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Abdulhekim Ağırbaş

    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Ağırbaş, A. (2021). Kırâat Eğitim-Öğretim Geleneği ve Günümüzdeki Uygulamalar (Türkiye-Suudi Arabistan-Mısır Örneği), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Temel İslam Bilimleri ABD. Ankara. K2. Maşalı, M. E. (2016).Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Otto Yayınları, Ankara. K3. Akdemir, M. A. (2015). Kıraat İlmi Eğitim ve Öğretim Metotları. İFAV, İstanbul. K4. Birışık, A. (2018). Kıraat İlmi ve Tarihi. Emin Yayınları, Bursa. K5. Çetin, Abdurrahman. Yedi Harf ve Kıraatlar. Ensâr Neşriyat, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Kudât, A. M. M., Şükri, A. H., Mansûr, M. H. (1404/1984). Mukaddimât fî Ulûmi`l-Kırâât. Dâru Ammâr, Amman: YK2. Rızk, S. T. (1405/1985). Fî Ulûmi`l-Kırâât Medhal, Dirâse ve Tahkîk. el-Faysaliyye, Mekke. YK3. Sindî, A. (1437/2016). Safahât fî Ulûmi`l-Kırâât. Mektebetü`l-İmdâdi`l-Âlemî, Mekke. YK4. İbn Mücâhid, E. B. A. (400/1980). Kitâbü`s-Seb`a fi`l-Kırâât. Thk. Şevki Dayf. Dârü`l-Meârif, Kahire. YK5. İbnü`l-Cezerî, M. Y. (ts.). en-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Ali Muhammed Dabba. Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut.
    Dersin Amacı Bu Dersin Amacı Kıraatlerin Menşei Konusunun İncelenmesi ve İçselleştirilmesidir.
    Dersin İçeriği Kıraat İlminin Ortaya Çıkmasını Sağlayan Gerekçeler, İbn-i Mücahid`in Kıraat Hakkındaki Görüş ve Tasnifi.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster