ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıraat Metodolojisi II TİB552 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kıraat İlmi Usulünü tartışır.
    2-Kıraat Metodolojisi Hakkında Okumalar yapar.
    3-Usul ve Ferşe dair Okumalar ve Uygulamaları değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdulhekim AĞIRBAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Ağırbaş, A. (2021). Kırâat Eğitim-Öğretim Geleneği ve Günümüzdeki Uygulamalar (Türkiye-Suudi Arabistan-Mısır Örneği), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Temel İslam Bilimleri ABD. Ankara. K2. Akdemir, M. A. (2015). Kıraat İlmi Eğitim ve Öğretim Metotları. İFAV, İstanbul. K3. Çetin, Abdurrahman. Yedi Harf ve Kıraatlar. Ensâr Neşriyat, İstanbul. K4. Maşalı, M. E. (2016).Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Otto Yayınları, Ankara. K5. Birışık, A. (2018). Kıraat İlmi ve Tarihi. Emin Yayınları, Bursa.
    Yardımcı Kitap YK1. İbnü`l-Cezerî, M. Y. (ts.). en-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Ali Muhammed Dabba. Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut. YK2. İbnü`il-Cezerî, M. Y. (1433/2012). Tayyibetü`n-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Muhammed Temîm ez-Zu`bî. Dâru`l-Ğavsânî, Dımeşk. YK3. Kudât, A. M. M., Şükri, A. H., Mansûr, M. H. (1404/1984). Mukaddimât fî Ulûmi`l-Kırâât. Dâru Ammâr, Amman. YK4. Rızk, S. T. (1405/1985). Fî Ulûmi`l-Kırâât Medhal, Dirâse ve Tahkîk. el-Faysaliyye, Mekke. YK5. Sindî, A. (1437/2016). Safahât fî Ulûmi`l-Kırâât. Mektebetü`l-İmdâdi`l-Âlemî, Mekke.
    Dersin Amacı Bu Dersin Amacı Kıraat Usul Bilgilerinin Kavranması, Konuyla Alakalı Güncel Makalelerin Okunması ve Kıraat Manzumelerinden Ezberlerin Yapılmasını Sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Usul ve Ferul-Huruf Meseleleri, Aşere ve Takrib Usuleri, Kıraat İlminde Manzumeler
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster