Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Berna, J. D. (2008). Tarihte bilim. T. Ok (Çev.). İstanbul: Evrensel Yayınları
Gnanadesikan, A. E. (2009). The writing revolution: cuneiform to the internet. New Jersey: John Wiley & Sons.
|
Yardımcı Kitap
|
Burke, P. (2013). Bilginin toplumsal tarihi I. (3.bs.). M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
Burke, P. (2013). Bilginin toplumsal tarihi II. M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
Dahl, S. (1999). Antikçağ?dan günümüze her yönüyle kitabın tarihi. M. Dündar (Çev.). Ankara: Kültür Bakanlığı.
Gimbel, J. (2004). Ortaçağda endüstri devrimi. (6. bs.). N. Özüaydın (Çev.). Ankara: TÜBİTAK.
Girard J. ve Girard J. A. (2015). Defining knowledge management: toward an applied compendium. Online Journal of Applied Knowledge Management, 3(1).
McClellan III, J. E. ve Dorn, H. (2008). Dünya tarihinde bilim ve teknoloji. (2.bs.). H. Yalçın (Çev.). Ankara: Arkadaş.
Özilgen, M. (2009). Endüstrileşme sürecinde bilgi birikiminin öyküsü. Ankara: Arkadaş.
White, G. ve Crawford, G. A. (2007). Developing an electronic information resources collection development policy. Collection Building. 16(2), ss.53-57.
|
Dersin Amacı
|
Bu deresin amacı; tarih boyunca toplumsal değişimlerden doğrudan etkilenen ve vizyon yenilemek zorunda kalan kurumlardan biri olan kütüphanelerin Bilgi Toplumu ile birlikte yeniden biçimlenen toplumsal önem ve gerekliliklerinin ortaya konulmasıdır. Söz konusu amaç doğrultusunda, öğrencilerin kütüphanelerin toplumsal değişim süreçleri içindeki genel evrimini farklı açılardan yorumlayabilmeleri de beklenir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında insanlığın yaşadığı toplumsal değişimler ve bu değişimler ışığında şekillenen sosyal yaşam sırasında kütüphanelerin üstlendikleri roller ve söz konusu değişimden etkilenme düzeyleri ayrıntılı olarak ele alınır.
|