ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toplumsal Gelişmeler ve Kütüphaneler BBY608 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kütüphanelerin tarihsel gelişimdeki evrimi hakkında bilgi sahibi olur
    2-Bu değişimin kütüphane işleyiş ve ilkelerini ne şekilde başkalaştırdığını inceler.
    3-Bilgi merkezlerini değiştiren toplumsal dinamikleri ve bu dinamiklerin kaynaklarını yorumlar.
    4-Bilgi Toplumu ile yeniden şekillenen bilgi kullanıcılarının bilgi hizmetlerini nasıl etkilediğini ve bu değişimimde bilgi profesyonellerinin kazanmak durumunda olduğu yeni nitelikleri sorgulayarak geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Berna, J. D. (2008). Tarihte bilim. T. Ok (Çev.). İstanbul: Evrensel Yayınları Gnanadesikan, A. E. (2009). The writing revolution: cuneiform to the internet. New Jersey: John Wiley & Sons.
    Yardımcı Kitap Burke, P. (2013). Bilginin toplumsal tarihi I. (3.bs.). M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt. Burke, P. (2013). Bilginin toplumsal tarihi II. M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt. Dahl, S. (1999). Antikçağ?dan günümüze her yönüyle kitabın tarihi. M. Dündar (Çev.). Ankara: Kültür Bakanlığı. Gimbel, J. (2004). Ortaçağda endüstri devrimi. (6. bs.). N. Özüaydın (Çev.). Ankara: TÜBİTAK. Girard J. ve Girard J. A. (2015). Defining knowledge management: toward an applied compendium. Online Journal of Applied Knowledge Management, 3(1). McClellan III, J. E. ve Dorn, H. (2008). Dünya tarihinde bilim ve teknoloji. (2.bs.). H. Yalçın (Çev.). Ankara: Arkadaş. Özilgen, M. (2009). Endüstrileşme sürecinde bilgi birikiminin öyküsü. Ankara: Arkadaş. White, G. ve Crawford, G. A. (2007). Developing an electronic information resources collection development policy. Collection Building. 16(2), ss.53-57.
    Dersin Amacı Bu deresin amacı; tarih boyunca toplumsal değişimlerden doğrudan etkilenen ve vizyon yenilemek zorunda kalan kurumlardan biri olan kütüphanelerin Bilgi Toplumu ile birlikte yeniden biçimlenen toplumsal önem ve gerekliliklerinin ortaya konulmasıdır. Söz konusu amaç doğrultusunda, öğrencilerin kütüphanelerin toplumsal değişim süreçleri içindeki genel evrimini farklı açılardan yorumlayabilmeleri de beklenir.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında insanlığın yaşadığı toplumsal değişimler ve bu değişimler ışığında şekillenen sosyal yaşam sırasında kütüphanelerin üstlendikleri roller ve söz konusu değişimden etkilenme düzeyleri ayrıntılı olarak ele alınır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster